Schema, jobb, resor

Jag tycker om att planera, att ha koll, att bestämma och boka. Jag tycker om att veta vad som ska hända och när. Jag tycker inte om när min framtid ligger i andras händer.

Just därför har idag varit en väldigt bra dag, på många sätt. Vi fick nytt schema för en kurs som sträcker sig långt in i januari, jag fick mail om att hoppa in och jobba och detaljerna för julresan blev klara. Allt detta ledde till att jag och Anton under kvällssamtalet kunde boka in resor och besök för en (hyfsat) lång tid framöver.

Jag skyndade mig att köpa mina biljetter och vet därför nu exakt när jag ska befinna mig var, hur mycket det kostar och således hur mycket jag har kvar att leva för.

Jag hann dessutom träna, pepp-mötas, se de föreläsningar och läsa (nästan) allt jag förutsatt mig att hinna idag.

Idag är en bra dag! På så många sätt.

Kommentera

