Genom linsen

Vid sidan om min fascination för ord, som först gjorde att jag drömde om att bli bibliotekarie och sen förde mig in på journalistbanan, har jag alltid gillat foton. Inte alltför konstnärliga utan foton som föreställer något. Gärna människor.

Exakt vilken kamera i ordningen det här är vet jag inte säkert, men igår flyttade han hem till mig och idag har vi varit ut på vår första utflykt tillsammans. Den första, men absolut inte den sista. Det bar av mot Kåge hamn och Boviken, för att avslutas med en avstickare till Bergsbyn. Naturligtvis finns det mycket att jobba på, men himla kul är det och nu känner jag verkligen att jag är peppad för en nystart!

DSC_0016 DSC_0072 DSC_0093 DSC_0129 DSC_0133 DSC_0140 DSC_0173 DSC_0176 DSC_0203 DSC_0242

Uppgiften från lärarn var ”fota nån detalj och berätta hur du tänkte”, så jag skickade in blomman och spiken. Få se om jag får godkänt eller inte.

Uppdaterat: Omdömet från lärarn löd ”Bilderna blev väl helt ok ändå, du som inte gillar blommor ;)” vilket jag tar som ett godkännande.

Kommentera

