#SkellefteLever #2

Efter att ha inspuit festivalstämning genom arbetskamrater och helgplanering i två dagar kände jag och Chefarn att vi ville få lite förstahandsfestivalkänsla och stod tillsammans med ett gäng andra precis utanför området och lyssnade på slutet av Håkans spelning. Ser ni Håkan? Han är där nånstans…

bild

Okej, vi såg mer än vad vi hörde. Men det vi hörde var helt klart värt att stanna vaken en extra timme för. Efter det lilla smakprovet såg jag verkligen fram emot lördagens riktiga festivalbesök, men först skulle en dag fullspäckad av aktiviteter hinnas med. Stadsfesten och Kyrkhelgen i Bonnstan sammanfaller alltid, på både ont och gott. Och eftersom Carin och Veronica är hemma inleddes dagen här, med fika och ett marknadsbesök.

bild (2) bild (3)Inte bara en knalle som utnyttjade ett visst SM-guld för att kränga sina varor…

bild (4)

Nästa anhalt var den Familjeutställning som familjen Forsséll m.fl. hade ordnat på Galleri1. Fantastiskt fina bilder och fotografier, men det var lite varmt där nere i källaren. Kanske var familjen inte riktigt lika utmattade som det ser ut här, men inte var det långt ifrån.

bild (5)Nästa anhalt på dagen som innehöll så mycket trevligheter att det kändes som en vecka, var den filt-/förfest som hölls på min gräsmatta. Tyvärr är den inte förevigad eftersom jag hade annat för mig då… Sen var det dags för Besöket. Sjukt peppad var jag, och jag blev inte besviken. Som alltid visas människors bästa OCH sämsta sidor på sådana här tillställningar. För mer glädje, fylla, gamla bekanta, mat, diskussioner, musik och trängsel är svårt att hitta på en så koncentrerad yta. Kung Uggla fick hela torget att sjunga och dansa och nya uteserveringen mot älven borde finnas oftare. Stadsfesten får verkligen Skellefteå att leva upp.

bild (8)

Sååå söta... <3

Sååå söta… <3

En reaktion på ”#SkellefteLever #2

  1. Ping: Kammare #123 | Hannas historia

Kommentera

