Just Breathe

Våra liv formas av de beslut vi fattar, stora som små. Och när man ser tillbaka på de beslut som spelat störst roll är det oftast de små, som man inte trodde var så viktiga just då. De beslut man kanske knappt funderade över utan bara tog eftersom de ändå inte spelade någon större roll.

För exakt ett år sedan satt jag i en bil på väg till Stockholm tillsammans med Patrik och Hengo. Anledningen var att vi skulle se Pearl Jam. Eller dom skulle göra det och hade fått en biljett över. Patrik hade frågat redan under våren om någon i kompisgänget var intresserad av att följa, men ingen hade nappat. Han frågade igen på midsommaraftonen och då började jag tänka ”varför inte”? Jag visste inget om Perl Jam förutom att deras sångare hade en fantastisk röst och att deras låt ”Just Breathe” var en av mina favoriter just då. Men konserten råkade sammanfalla precis med en av mina lediga perioder, jag hade ingen semesterresa planerad och tyckte mig ha lite pengar över. Och när killarna skulle golfa tänkte jag passa på att besöka OS-utställningen på Fotografiska som jag hört så mycket om. Så på morgonen den 26 juni messade jag Patrik, förklarade att jag blev mer och mer sugen på att följa med och frågade hur de tänkt sig med resa och boende. Sagt och gjort.

Inte visste jag då att när jag sent samma kväll klev in i lägenheten i Gubbängen där Patrik och David, som flög ner dagen efter, skulle bo, klev in i en lägenhet jag skulle spendera åtskilliga timmar i det kommande året. Tänk om jag vetat hur mycket det där lilla beslutet om en konsert skulle påverka mitt liv. Då hade jag aldrig tvekat.

Precis den här utsikten hade jag, två dagar senare. Magiskt bra.

justbreathe

4 reaktioner på ”Just Breathe

  1. Ping: Varning för katten | Hannas historia

  2. Ping: <3 | Hannas historia

  3. Ping: Ett pampigt – men farligt – bygge | Hannas historia

  4. Ping: Pratar dom verkligen om mig? | Hannas historia

Kommentera

