Från arkivet

Det här är inte den första bloggen jag har. Inte ens den andra eller tredje. Jag tror att om jag tänker efter riktigt ordentligt så är det här min femte. De två första var seriösa och genomarbetade, en på engelska och en på svenska. Den engelska höll jag igång i nästan två år, den svenska drygt ett. Anledningen till att jag slutade var att det hände stora saker i mitt liv, saker jag inte tyckte att jag kunde skriva i bloggen. Och allt annat kändes då så futtigt att det var lika bra att lägga av.

De andra två var, och är fortfarande, hemliga. De använde jag som egenterapi under en period i mitt liv då jag inte mådde så bra. Det hjälpte mycket, och framförallt när jag läst igenom det såhär i efterhand och kan jämföra med hur jag mår nu, inser jag hur mycket skrivandet betydde för mig. Jag har tänkt publicera utdrag och ibland hela inlägg från mina gamla bloggar, här, under kategorin ”Från arkivet”. Mest, såklart, för min egen skull. Men kanske kan någon annan också vara intresserad, vet vet?

Det här hade jag glömt, men minns väldigt tydligt när jag läste igenom bloggen. Jag började jobba heltid på Norran direkt efter högskolan, eller egentligen redan under utbildningen. Men jag, som så många andra, hotades av LAS och började därför leta andra jobb här i stan. Att flytta var aldrig aktuellt och därför sökte jag mig till andra branscher. Det här skrev jag den 15 augusti 2005.

Nervöst
Om ungefär tre timmar ska jag på arbetsintervju. Nervöst. Jag vill verkligen jobba på Norran, men om jag inte får något jobb där måste jag ju leta på andra stället. Ett café. Det kan bli mitt nya arbetsställe. Jag tänkte bli ungefär som Rachel när hon jobbade på Central Perk. :)

Nästa tisdag ska vi på en visning för en större lägenhet. En tvåa. Spännande även det.”

Hur det gick? Jag fick varken jobbet eller lägenheten, men det är inget jag grämt mig för på något sätt.

Kommentera

