Då och nu

Ibland hade jag tråkigt och fyllde i utmaningslistor i min gamla blogg. Här är en lista som fortfarande är hyfsat aktuell, men i de fall något förändrats står de aktuella svaren inom parentes. De ursprungliga är från 8 oktober 2006:

1. Namn: Hanna
2. Döptes du efter någon? Inte Hanna, däremot är mitt mellannamn Rut efter farmor.
3. När grät du senast? Oj, svårt att säga… Måste nog har varit på Lina och Peters bröllop. (Nu händer det nån gång om sänder, ofta t.ex. till filmer. Senast var nog till Medan du sov som vi såg hos Åsa förra torsdagen.)
4. Gillar du din handstil? Tja, varför inte? Den är väl okej.
5. Vilket är ditt favoritkött? Kyckling, typ.
6. Barn? Nej, inte det.
7. Om du var någon annan, skulle du vara kompis med dig då? Knepigt, beror väl på vem jag skulle vara. Men jag måste väl svara ja! :)
8. Har du en dagbok? Nej, men jag har ju min blogg!
9. Gillar du att resa? Jepp.
10. Har du kvar dina halsmandlar? Jepp, men jag funderar på att ta bort dem. (Nope, de försvann i mars 2012.)
11. Skulle du vilja prova bungee-jump? Nej, ingenting för mig som inte ens gillar karuseller.
12. Vad är dina favoritfrukostflingor? Gillar de gröna Rice Krispies, men brukar för det mesta äta müsli. (Hemmagjord müsli nuförtiden.)
13. Var ställer du dina skor när du tar av dig dem? (Visst märks det att det är en amerikansk enkät?) Naturligtvis på skohyllan i hallen.
14. Tycker du att du är stark? Njäe, men jag jobbar på saken. Speciellt ryggen måste tränas upp. (Jobbar fortfarande…)
15. Vilken är din favoritglassmak? Vanilj med små chokladbitar i.
16. Vilken är din skostorlek? 41,5.
17. Röd eller rosa? Röd om jag måste välja.
18. Vad gillar du minst med dig själv? Oj. Mina finnar som kommer och går kanske. (Nu slipper jag iaf det eländet, nu skulle jag säga min klena rygg & nacke som ställer till problem med jämna mellanrum.)
19. Vem saknar du mest? Syrran såklart. Och mina vänner i USA. Rolles. (Och Anton mellan varven.)
20. Vilken färg har dina byxor och skor? Mörkt jeansblå/svarta med blommor på. (Har inga byxor idag, utan vita leggings med svart blom-/dödskallemönster på ena benet. Zebrarandiga ballerinaskor.)
21. Vad var det sista du åt? En hårdbrödmacka med jordgubbste vid fikat. (En cupcake som vikarien Thea lämnat. Mkt god.)
22. Vad lyssnar du på just nu? Sporten på tv och mina arbetskamrater som diskuterar morgondagens tidningssidor. (Jamen typ samma. Friidrotts-VM på tv:n.)
23. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då? Ljusblå, lågmäld. (Vilket tråkigt svar! Nu säger jag knallgrön. Man vill ju synas.)
24. Favoritlukt? Nyklippt gräs.
25. Vem pratade du sist med på telefonen? Lilla Anna från bion. (Anton)
26. Vad märker du först på folk? Ögonen och allmänt utseende, typ.
27. Favoritdrink? Har alltid gillat white russian. Eller något fruktigt syrligt, typ. (Äpple!!!)
28. Favoritsport? Att utöva – dans (om det nu är en sport). (Nu discgolf, vilket absolut är en sport. Att titta på – hockey.)
29. Hårfärg: Gillar beskrivningen ”jordgubbsblond”.
30. Kontaktlinser? Jepp. (Har precis fått en ny sort som är mycket bättre än min gamla.)
31. Favoritmat? Måste nog säga sataykyckling med jordnötssås från Wok&Roll. (Fortfarande gott. Men favorit vet jag inte… I min beskrivning på intranätet står det ”allt som ätes utomhus”. Känns som ett svar jag kan stå för.)
32. Skräckfilm eller lyckliga slut? Lyckliga slut, alla gånger.
33. Sista film du såg? Harry Potter 4, i går kväll med Josse och Emilia. (Medan du sov i torsdags hos Åsa.)
34. Vilken färg har din tröja? Blå, svart fleece ovanpå. Det är kallt här! (Har svart klänning och blå kofta.)
35. Sommar eller vinter? Sommar.
36. Kramar eller kyssar? Båda.
37. Favoritefterrätt? Irres chokladkada. Mums! (Håller än.)
38. Vad läser du för bok? Nobels testamente av Liza Marklund. (Påvarna av Göran Hägg. Mycket intressantare än det låter. Snart klar med den och på vänstelistan står tredje delen av Jonas Gardells fantastiska Torka aldrig tårar utan handskar.)
39. Vad är på din musmatta? Blått mönster med ”Norra Västerbotten” på. (Har ingen. Den svarta med en Norranälg försvann förra veckan och jag har inte orkat hämta en ny.)
40. Vad såg du på tv igår? Se fråga 33. (Mest friidrotts-VM från Moskva.)
41. Favoritljud? Bra musik.
42. Rolling Stones eller Beatles? Beatles!
43. Vad är det längsta du varit hemifrån? Längst i tid var ett år i Indiana, längst i avstånd Australien.
44. Har du någon speciell talang? Är väl ganska duktig på att fota, typ. (Ödmjukt. :-D Kan dock inte komma på nåt bättre nu.)
45. Var är du född? Skelleteå BB.
46. Är du där du vill vara i ditt liv? Ja, när vi har flyttat till vår stora fina lägenhet är jag det! (Jomen typ. Att vara klar med utbildningen hade ju inte varit helt fel, men det är ju på g iaf.)

skylt

Kommentera

