Uppladdningen då?

Tja… Till skillnad mot förra året går det väl sådär.  Trots nedräkningsappen som varje dag gör mig plågsamt medveten om hur nära det är.

bild 2

Men med tanke på att det här måste vara en av de sämsta skidvintrarna i mannaminne kanske det inte är så konstigt. Jag menar först varmt och ingen snö. Sen jättejättekallt, men fortfarande ingen snö. Sen lite snö, varvat med jättekallt eller plusgrader. Och snön som föll först var så kall och lätt att man enkelt kunde blåsa bort den från balkongen, istället för att skotta. Tro mig, jag försökte.

Men när förkylningen från helvetet väl släppte och spåren började köras upp ett efter ett började jag ändå ta mig iväg. Till dags dato har jag åkt lite drygt 70 kilometer vilket inte alls är så mycket som jag skulle vilja, men ändå mer än vad det hade kunnat vara. Mest stolt är jag övergårdagens prestation då jag och Linnea stakade, diagonalade och kämpade oss genom Guldloppets 12 kilometer med svag uppförslutning och en enda liten nedförsbacke. När vi gick i mål kände jag mig så nöjd och stolt att det är svårt att beskriva. Och idag när resultatlistan publicerades kom nästa glädjechock. Vi kom inte sist! Det gäller att glädja sig över det lilla.

bild 1

En reaktion på ”Uppladdningen då?

  1. Ping: 2014 – mot framtiden | Hannas historia

Kommentera

