Mat, mat, mat…

Vad åt du senast?
Lunch bestående av pulled pork-rester jag hittade i frysen, med tillbehör.

Den sista måltiden, om du fick välja?
Något grillat utomhus vid någon form av vattendrag.

Bästa matstaden?
Italien över lag, och jag har ju inte varit i så många italienska städer, så jag säger Sorrento.

5028_104380750755_1960962_n

Bästa restaurangmåltiden?
Den isländska fyrarättersmenyn vi åt på Bryggargatan för att fira våra lägenhetsförsäljningar.

IMG_6039

Bästa snackset?
Nötter.

Vad orsakade förra bakfyllan?
Skellefteås SM-guld. Och öl.

Mat du älskar att ha hemma?
Kycklingfiléer och köttfärs. Båda går att variera i det oändliga.

Vad blir det till middag?
Kycklingburgare, även det del av frysrensningen inför kvällens storhandling.

Mat du hatar?
Surströmming och starkt kryddad mat.

Om du bara fick äta en dessert för resten av ditt liv?
Nåt med choklad. Kanske chokladfondant. Den mamma gjorde sist vi åt där var fantastisk.

IMG_7690

Typisk skollunch?
Minns pitabröd med ryssröra och Mexicanasoppa.

Vad är det knäppaste i din kyl?
En förpackning med energigel som jag fick när jag köpte nya innegympaskor. Vet inte riktigt när jag ska äta/dricka den.

Och vad har du i grönsakslådan?
Två flaskor Bacardi, en flaska Mintuu och en Baileys. Grönsakerna ligger på en annan hylla.

Och ost?
Hushållsost, mozarella och brie.

Vem får äta från din tallrik?
Den som fortfarande är sugen när jag är mätt.

En reaktion på ”Mat, mat, mat…

  1. Ping: 2014 – mot framtiden | Hannas historia

Kommentera

