Resten av livet

Åsa brukar alltid säga att om hon bara fick se en film i resten av hennes liv skulle det vara Shaun of the dead eftersom den ”har allt”, vilket för henne innebär romantik, humor, spänning – och zombier. Mitt svar på den frågan är inte lika självklar eftersom jag velar mellan två filmer. Antingen Love Actually eller Nyckeln till frihet (trots att den engelska titeln knappt går att uttala). Av samma anledning som Åsa egentligen, Love Actually är ju den ultimata kärleks-må-bra-filmen och Nyckeln till frihet innehåller allt från spänning till humor, vänskap och djupsinnighet.

Men den frågan går ju applicera på andra saker i livet. Förra veckan hävdade jag till exempel att om jag bara fick äta en kaka resten av livet skulle jag utan tvekan välja bondkaka, min absoluta favorit! Vore det inte för att den innehåller lite för lite vitaminer och mineraler och lite för mycket dåliga saker skulle jag lätt kunna leva enbart på bondkakor.

Listan kan såklart göras lång. Så här följer några saker till:
… klädesplagg: Jeans. Funkar till i princip alla tillfällen, går att rulla upp på sommaren (eller klippa av) och t.o.m. göra en kjol av om nöden skulle kräva det.
… frukt: Äpple. I alla dess former. Mmmm…
IMG_5164

… bok: Spelkortsmysteriet. Visserligen en ungdomsbok men väldigt klurig och uppmanar till eftertanke. Har säkert läst den tio gånger redan.
… idrott att utöva: Löpning. Enkel att utöva överallt och går att anpassa till dagsformen.
… idrott att se: Ishockey. Kommentarer överflödiga.

Fler förslag?

2 reaktioner på ”Resten av livet

  1. Ping: 2014 – mot framtiden | Hannas historia

  2. Ping: Nya favoriter | Hannas historia

Kommentera

