Bristande Instagramdisciplin

Min sambo, som varken har Instagram, Facebook, eller något intresse av sociala medier brukar ändå tjuvkika lite i mitt Instagram-flöde när jag jobbar kväll. Mest för att han är uttråkad, men även för att kolla vad hans och mina familjemedlemmar gjort under dagen. I veckan tog han lite bekymrad upp en sak. Han visade en av de jag följer som lagt upp åtta bilder i rad och undrade om det inte ”borde gå under bristande instagramdisciplin”. Jag kan inte annat än hålla med och listar här de saker jag irriterar mig mest över på Instagram, precis som jag gjorde här om Facebook.

Och för er som undrar varför jag inte bara avföljer de här människorna svarar jag att ja, det gör jag. Utom i två fall. Men det kanske är dags nu?

1) Spammare. Jag förstår att man ibland tagit många bilder från en plats eller händelse som man är nöjd med, men regel ett för att ha ett intressant konto är att välja. ”Kill your darlings”, som det så fint heter i mediebranschen.

2) Ditt barn/din katt/hund är säkert jättesöt och gör en massa gulliga saker. Men som i punkt 1 blir ditt konto lite ointressant om du BARA lägger ut bilder på djuret/ungen som gäspar, äter, sover, sover, sover…

3) Mat. Som sagt.

4) Selfies. Återigen. Jag förstår att man vill visa sina kläder/var man är/ sin nya frisyr etc. Men ja, det blir lite tröttsamt.

5) En massa skärmdumpar från olika medier/memes/bilder från google/loggor etc etc. Hör kanske hellre hemma på Facebok eller Twitter, på Instagram vill jag se DINA bilder från ditt liv.

Och ja, jag har säkert gjort det mesta av det här. Men jag försöker låta bli. Och annars är det ju lätt att klicka ”avfölj”.

#tbt's gillar jag. Och solnedgångar.

#tbt’s gillar jag. Och solnedgångar. Bland annat.

2 reaktioner på ”Bristande Instagramdisciplin

  1. Ping: 2014 – mot framtiden | Hannas historia

  2. Ping: Femton sekunder i rampljuset | Hannas historia

Kommentera

