Första utlandsresan

Jag har ju alltid sagt, och trott, att min första utlandsresa var till Kanarieöarna på påsklovet 1990, men ack så fel jag hade. När jag började kolla igenom mitt första fotoalbum insåg jag att det var denna resa till Finland, på sommaren 1985. Tre och ett halvt år gammal var jag och kan tyvärr inte berätta så mycket om den. Men jag vet att vi åkte färja över tillsammans med familjen Wikström, från byn. På den tiden gick det färjor från Skelleftehamn till  Jakobstad och det var alltså dit vi åkte.

Yngve, Emma, Erika, Rickard, jag och pappa på färjan.

Yngve, Emma, Erika, Rickard, jag och pappa på färjan.

Utanför Jakobstad finns nöjesparken Jukujukumaa och det var målet för resan.

Ser ut som ett grymt roligt hopptält!

Ser ut som ett grymt roligt hopptält!

Jag på piratskepp.

Jag på piratskepp.

Jag, mamma och Erika i mitten på bilden.

Jag, mamma och Erika i mitten på bilden på vad jag antar är samma piratskepp.

Fikapaus.

Fikapaus.

Det här minns jag faktiskt. Eller har jag fått det berättat för mig så många gånger att jag tror att jag minns det. Att vi hellre åkte på sanddynen än i vattenrutschkanorna.

Det här minns jag faktiskt. Eller så har jag fått det berättat för mig så många gånger att jag tror att jag minns det. Att vi hellre åkte på sanddynen än i vattenrutschkanorna.

Så det där var alltså första. Och många fler skulle det bli.

3 reaktioner på ”Första utlandsresan

  1. Ping: 2014 – mot framtiden | Hannas historia

  2. Ping: Andra utlandsresan | Hannas historia

  3. Ping: Som en riktig globetrotter | Hannas historia

Kommentera

