High school del 3: Rosedale

Rolles bodde alltså utanför den lilla staden Rosedale i Indiana. Där bodde då ungefär 800 personer. Det fanns en liten matbutik, en liten mack, två kyrkor och en låg- och mellanstadieskola. De har varje år en jordgubbsfestival där Mandys (och min) vän Ellen valdes till jordgubbsdrottning ett år. USA4_0013

Rosedale ligger i Parke county som är mest känt för sina täckta broar. Ni vet, som i Madison county. Varje år i oktober hålls The covered bridge festival för att uppmärksamma dessa ovanliga byggnadsverk.

Huset jag bodde i var som sagt från början som en liten stuga, men Mike hade gjort det till sitt livsverk att bygga ett fantastiskt hus till sin familj, något han fortfarande höll på med när jag bodde där men har lyckats med nu. Kolla bara här!

Framsidan. Garage till vänster med "the man room" ovanför. Man går in via altanen och kommer då rakt in i vardagsrummet.

Framsidan. Garage till vänster med ”the man room” ovanför. Man går in i huset via altanen och kommer då rakt in i vardagsrummet.

Baksidan. Garage till vänster.

Baksidan. Garage till höger.

Matsal/sitting room.

Matsal/sitting room. Den här delen av huset tillhörde originalstugan.

Trappa med "wall of fame". Den här bilden är tagen strax före jag åkte hem, därför är även jag med på några av bilderna.

Trappa med ”wall of fame”. Den här bilden är tagen strax före jag åkte hem, därför är även jag med på några av bilderna.

Min säng. Överkastet har Pam själv sytt och jag fick det ett år i julklapp.

Min säng. Överkastet har Pam själv sytt och jag fick det ett år i julklapp.

Vill du läsa resten av inläggen om mitt high school-år rekommenderar jag att du börjar här:
High school del 1: Varför

14 reaktioner på ”High school del 3: Rosedale

  1. Ping: Grön och grann | Hannas historia

  2. Ping: High school del 7: Riverton Parke Jr.-Sr. High school | Hannas historia

  3. Ping: High school del 6: Pre-school | Hannas historia

  4. Ping: High school del 5: Yale | Hannas historia

  5. Ping: High school del 4: Hejdå! | Hannas historia

  6. Ping: High school del 8: Volleyboll | Hannas historia

  7. Ping: High school del 9: Orkestern | Hannas historia

  8. Ping: High school del 10: Homecoming | Hannas historia

  9. Ping: Tillbaka till brottsplatsen | Hannas historia

  10. Ping: High school del 11: Halloween | Hannas historia

  11. Ping: High school del 12: Höst och vinter | Hannas historia

  12. Ping: High school del 13: Thanksgiving | Hannas historia

  13. Ping: High school del 1: Varför | Hannas historia

  14. Ping: High school del 17: De andra skolorna | Hannas historia

Kommentera

