Äntligen!

Ljus, stjärnor, tomtar, pepparkakor, skumtomtar, julmust och kanelte. Trots en envis förkylning och avsaknad av snö njuter jag av att årets bästa tid – advent – äntligen är här.

Egon var väldigt noga med att först vakta julpyntet och sen hjälpa till att packa upp det.

Egon var väldigt noga med att först vakta julpyntet och sen hjälpa till att packa upp det.

Och nog blir det mysigt.

Och nog blir det mysigt.

DSC_0455

Jag vet att det ser ut som snö, men det är bara frost. Tyvärr.

Jag vet att det ser ut som snö, men det är bara frost. Tyvärr.

Pga kvällsjobb blev det bara en snabbsväng på skyltsöndagen och lunch på stan. Men jag hann dricka glögg, varm choklad och köpa knäck, så det enda jag gick miste om var luciorna.

Pga kvällsjobb blev det bara en snabbsväng på skyltsöndagen och lunch på stan. Men jag hann dricka glögg, varm choklad och köpa knäck, så det enda jag gick miste om var luciorna.

Och imorse sov jag över julkalendern. Tur det finns SVT Play!

Och imorse sov jag över julkalendern. Tur det finns SVT Play!

En reaktion på ”Äntligen!

  1. Ping: 2014 – mot framtiden | Hannas historia

Kommentera

