Första juntan

Jag tror att det var någon gång före sommaren som ämnet kom upp. Visst var vi nog gamla nu för att ha en syjunta? Ni vet, regelbundna fika- och skvallerkvällar där man pratar mer än faktiskt syr? Sen är väl ingen av oss någon handarbetsguru, men Elin kan stoltsera med sina korsstygnskunskaper och själv är jag hygglig på att virka. Så nog finns det kompetens alltid.

Tyvärr missade jag första tillfället pga magkatarr, men de som deltog tyckte det var så mysigt att de planerade in en träff till innan jul. Jag tog på mig Icebugsen och halkade över till Sjungande för att mötas av sjukt gott (och mycket!) fika, en massa skvaller och Lina som visade mig hur man viker adventsstjärnor. Med tanke på att det var mitt första pyssel på sådär… tio–femton år så blev jag ändå rätt nöjd. Och nu hänger den och pryder sovrumsfönstret.

DSC_0043 DSC_0046 DSC_0052 DSC_0053 DSC_0055 DSC_0061 DSC_0065 DSC_0071

 

2 reaktioner på ”Första juntan

  1. Ping: 2014 – mot framtiden | Hannas historia

  2. Ping: Snack, fika och en bebis | Hannas historia

Kommentera

