Nya vänner

”Va? Kan man skaffa nya vänner efter gymnasiet? Det trodde jag inte!”

Uttalandet var menat lite på skämt, men samtidigt tror jag att personen i fråga var en gnutta allvarlig. Och det är nog lite så. Att få nya vänner efter skolan kan vara lite knepigt. Jobbet är ett bra ställe att leta på, har jag upptäckt. Men jag har även lärt känna väldigt många genom mina fritidsintressen, och då tänkter jag främst på dansen och discgolfen. Hur jag blev discgolfare är en lång historia, men det har iaf mynnat ut i många trevliga bekantskaper, timmar på banan och ibland i skog och diken, letandes efter förrymda discar.

Två av de personer jag lärt känna på det sättet är Tomas (mer känd som Larsa) och Erika. Och när de kom på att de skulle gifta sig på nyårsafton och ha fest för kompisarna en dryg vecka senare så var jag en av de utvalda. Vi har inte umgåtts så jättemycket på sistone, men nu var vi alltså bjudna på bröllopsfest och då finns det ju ingen anledning att tacka nej.

Ja, ni vet ju min inställning redan. Är det fest så är det.

Ja, ni vet ju min inställning redan. Är det fest så är det.

Brudparet anländer och vi hurrar, applåderar och skålar för de lyckliga tu.

Brudparet anländer och vi hurrar, applåderar och skålar för de lyckliga tu.

Förväntansfulla gäster.

Förväntansfulla gäster.

IMG_2432

De drog igång en lek som gick ut på att svara tvärtom på ja- och nejfrågor. Så lätt är det ju inte att utan betänketid svara nej på frågan "Finns det mat på Konsum?". (Ber om ursäkt för kass kvalitet. Ajfånkameror är bra, förutom i mörka rum.)

De drog igång en lek som gick ut på att svara tvärtom på ja- och nejfrågor. Så lätt är det ju inte att utan betänketid svara nej på frågan ”Finns det mat på Konsum?”. (Ber om ursäkt för kass kvalitet. Ajfånkameror är bra, förutom i mörka rum.)

Det var en hop gravida på festen varav en väntade tvillingar. Inte jättelätt att se vem. ;)

Det var en hop gravida på festen varav en väntade tvillingar. Inte jättelätt att se vem. ;)

Den här bilden är nog det närmsta en bröllopsvals vi kom. Men brudparet på samma bild iaf. Och i bakgrunden syntes den kända dj:n. Även om han kanske inte syns jätte bra just här...

Den här bilden är nog det närmsta en bröllopsvals vi kom. Men brudparet på samma bild iaf. Och i bakgrunden syntes den kända dj:n. Även om han kanske inte syns jättebra just här…

Och sen dansades det hela natten.

Och sen dansades det hela natten lång. Supertrevligt!

2 reaktioner på ”Nya vänner

  1. Ping: Kasta plast | Hannas historia

  2. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

Kommentera

