Första veckan

Oj. Hur sammanfattar man en sån här omtumlande vecka? Och hur gör man det utan att bryta mot sekretess och utan att avslöja sånt som kan misstolkas? Jag gör väl ett försök.

I måndags hade vi introduktionsdag. Jag var mer förväntansfull är nervös och var på plats en halvtimme för tidigt. Onödigt. I slutet av dagen kände jag mig förvirrad, korvstoppad och ändå lite klokare än på morgonen. Vi hade en hel dag med information om avdelningar, datasystem och egna diskussioner om förväntningar och förhoppningar.

I tisdags fick jag äntligen vara med mina handledare. Ännu mer förväntansfull och kanske lite nervös. Hela dagen var ett virrvarr av ansikten, namn och korridorer. Dessutom hade jag tre klientmöten jag skulle få delta i. Ingen kom. Tydligen inte helt ovanligt, men jag tog det ändå lite personligt.

I onsdags fick jag så äntligen träffa klienter. Bara som bisittare, såklart. Men jag fick ändå en liten, hyfsat viktig roll, under det första mötet. Och efteråt hade vi ”debriefing” och pratade igenom allt som hänt. Jag måste säga att trots att jag inte varit där så länge så tror jag att mina handledare är de bästa jag kunnat få. De är pedagogiska, kunniga och tar sig verkligen tid för sin vilsna praktikant.

I torsdags fick jag göra mina första hembesök och fick föra anteckningar som sedan ska skrivas in i journalerna. Ute i ”verkligheten” insåg jag hur otroligt viktigt det är med sociala skyddsnät och bemötande. Det var mentalt ansträngande och lite spännande, men väldigt lärorikt. Återigen gavs jag bra med tid för reflektion och frågor. Det behövdes.

I fredags behövde jag vara ledig och drog till Stockholm. Mer om det sen.

Min plats i vårt kontor. Har inte fått datorn än. Men jag är iaf lovad en.

Mitt skrivbord i vårt kontor, innan jag fick datorn. Den har jag fått nu, men jag har fortfarande inte haft tid att ens logga in på den.

Utsikten från

Utsikten från ”mitt” fönster. Kommer garanterat vara jättefin framåt våren.

Mina handledare är bra på att tända ljus och göra lite mysigt på vårt rum. Det gillar jag.

Mina handledare är bra på att tända ljus och göra lite mysigt på vårt rum. Det gillar jag.

4 reaktioner på ”Första veckan

  1. Ping: Andra utlandsresan | Hannas historia

  2. Ping: Nittonde veckan | Hannas historia

  3. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

  4. Ping: Skräckens kväll | Hannas historia

Kommentera

