Klanhelg i svart och vitt

Delvis inspirerad av min nya kollega som delar mitt intresse och delvis för att jag ett tag har tänkt att det skulle vara kul att testa, åkte jag förra helgen till Stockholm med inställningen att alla bilder jag sen skulle visa här skulle vara svartvita. Nu blir det inte riktigt så, två kan jag helt enkelt inte förmå mig att göra färglösa. Men jag kan absolut se att många bilder tjänar på det. De blir stilrena och känns mindre plottriga  när färgen försvinner. Sen kan det i och för sig bli väl tråkigt. Blommor, tårtor och färgglada personer tror jag mest förlorar på att bli svartvita. Men stadsbilder blir väldigt bra. Dessutom blir det lättare att ljusa upp lite för mörka bilder och ändå undvika att människorna ser jättekonstiga ut.

Helgen då? Fantastisk. Lite bokat, mycket shopping, tid för snack och skvaller, mumsiga tapas, bio och ett mysigt, om än lite udda, café hann vi med. Mycket mer behöver man inte.

Första kvällen och ett glas vin i hotellbaren.

Första kvällen och ett glas vin i hotellbaren.

Ser ni linjerna? Rätt nöjd över den här faktiskt.

Ser ni linjerna? Rätt nöjd över den här faktiskt.

Midsommarkransen. Lika fint som det låter, och mysiga små affärer.

Midsommarkransen. Lika fint som det låter, och mysiga små affärer.

Dock inte alltid jättelätt att hitta.

Dock inte alltid jättelätt att hitta.

Inspirerad av min tunnelbanebild tog jag några till bilder med linjer och mönster. Även det gör sig väldigt bra i svartvitt.

Inspirerad av min tunnelbanebild tog jag några fler bilder med linjer och mönster. Även det gör sig väldigt bra i svartvitt.

P1010646

Cafésnack.

Cafésnack.

Ensamtid.

Ensamtid.

"Elin och blommorna."

”Elin och blommorna.”

P1010661

Har ni missat xxx rekommenderar jag varmt ett besök.

Har ni missat Caliente rekommenderar jag varmt ett besök.

P1010668

I skamvrån 1: Mat ser inte kul ut utan färg. Det här är bara en bråkdel av den festmåltid vi beställde in. 17 tapastallrikar på fyra per. Och trots att vi åt som tok hade det lätt kunnat räcka till nån fler.

I skamvrån 1: Mat ser inte kul ut utan färg. Det här är bara en bråkdel av den festmåltid vi beställde in. 17 tapastallrikar på fyra pers. Och trots att vi åt som tok hade det lätt kunnat räcka till nån fler.

Ironi?

Ironi?

I skamvrån 2: Våren var på intåg och de här bara måste få vara i färg.

I skamvrån 2: Våren var på intåg och de här bara måste få vara i färg.

2 reaktioner på ”Klanhelg i svart och vitt

  1. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

  2. Ping: En mäktig röst | Hannas historia

Kommentera

