Sportfotograf

Tanken var att vi skulle fota is. Men då krävs ett visst väder, och vädergudarna var inte med oss i lördags. Back up-planen var att fota idrott, så då fick det bli så istället. På Norrvalla sprang vi på fotboll, både match och träning, och en kvalmatch i innebandy. Det allra trixigaste att fota, pga dåligt ljus, var innen i bollhallen. Men några roliga bilder lyckades jag få där iaf.

Det var två lag, ett juniorlag och de här småkillarna, som tränade precis när vi var där.

Det var två lag, ett juniorlag och de här småkillarna, som tränade precis när vi var där.

Genomgång.

Genomgång.

Men, precis som jag skrev på Instagram, så är det inte alltid själva sporten som ger de bästa bilderna.

Men, precis som jag skrev på Instagram, så är det inte alltid själva sporten som ger de bästa bilderna.

Sen gick vi ut och hittade Arctic cat mot Jörn i vad jag antar var en träningsmatch. Inte riktigt lika nöjd med de här bilderna, fotboll är svårt att fota. Speciellt när man står i snöslask med bara gympaskor och fryser. Fotboll är verkligen en sommarsport, och som synes var inte publiktrycket jättestort.

DSC_0104 DSC_0105 DSC_0113Sen gick vi då in på Edda. Jag var orolig över ljuset där inne, men det visade sig inte vara några problem alls. Gamla stan kvalade upp till ettan och lyckades vinna den första matchen. Returen blir på långfredag, men det kändes drygt att åka till Västerås (eller vars laget var ifrån) för att se returen, så jag nöjer mig såhär.

Utmaningen var att fota ansiktsuttryck mer än själva spelet. Inte lika lätt som det låter.

Utmaningen var att fota ansiktsuttryck mer än själva spelet. Inte lika lätt som det låter.

Men kolla småkillarna ovanför "klungan". Rätt sugna på att spela själva, skulle jag tro.

Men kolla småkillarna ovanför ”klungan”. Rätt sugna på att spela själva, skulle jag tro.

Målisen var en guldgruva, trots att masken var lite i vägen.

Målisen var en guldgruva, trots att masken var lite i vägen.

Glädje vs besvikelse.

Glädje vs besvikelse.

Liiite mer publik inne i Edda än utanför.

Liiite mer publik inne i Edda än utanför.

 

En reaktion på ”Sportfotograf

  1. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

Kommentera

