Andra utlandsresan

Jag har alltid tänkt att charterresan som min familj gjorde till Gran Canaria påsken 1990 var min första utlandsresa, men när jag gick igenom gamla fotoalbum visade det sig att den första gick till Finland. Men eftersom det här var en av de första gångerna jag flög, en av de första gångerna utomlands och en klassisk sol- och badsemester var det en mycket spännande och en väldigt minnesvärd resa. Faktiskt så minnevärd att jag fortfarande kommer ihåg vilket rumsnummer vi hade. Snacka om värdelöst vetande! (C309 – om ni ville veta.)

bad

Sol och bad ja… Inte så mycket bad för mig. Hängde nog mest vid poolkanten. Syrran däremot… Hon fick man tvinga upp ur vattnet.

miniklubben

Vi fick vara med i Minikluben med de andra småttingarna på hotellet. Vad vi sjöng här minns jag inte riktigt, men jag minns att vi fick äta baklängesmiddag en dag. Hur tokigt var inte det?! Att äta efterrätten först alltså.

kamelsafari

På Miniklubben träffade jag Johanna som senare blev brevvän och faktiskt kom och hälsade på oss sommaren därpå tillsammans med sin storebror. Och hennes familj följde med oss när vi skulle rida kamel. Visst hade vi söta hattar?

häst

Vi besökte även en westernfarm. Fantastiskt för en hästtjej som jag.

ridning

Jag fick t.o.m. rida en sväng.

fågelpark

Med Miniklubben besökte vi Palmitos Park. Jag står trea från vänster, i den coola Wallmarks såg-kepsen. Hattparaden fortsätter..

kabare

Sen uppträdde vi med en avslutande cabaré. Erika var nån form av prinsessa (tror jag) som väcktes. Eller nåt. Glansiga och fina var vi iaf.

4 reaktioner på ”Andra utlandsresan

  1. Ping: I solens land | Hannas historia

  2. Ping: Jul i paradiset – avkoppling | Hannas historia

  3. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

  4. Ping: Som en riktig globetrotter | Hannas historia

Kommentera

