Beslutet är taget

Jag har alltid haft (relativt) lätt för att fatta beslut. Jag går på min magkänsla och det är inte många gånger det har blivit fel. Naturligtvis har jag gjort saker jag ångrat, men oftast känner jag mig nöjd i efterhand. Såhär är det med både stora, livsavgörande beslut, som att ta tjänstledigt för att börja om att plugga, och mindre, som vilken sommarjacka jag ska köpa.

Vissa beslut växer fram, andra blir man överrumplad av att måsta ta. Men oftast är det ändå en process. Den här processen har varit långdragen. Lite beroende på hur man räknar så antingen tre år eller en och en halv månad. Sen är det inte bara på mig det hängt heller. Beslutet i sig var inte alls svårt att ta, magkänslan har varit densamma hela tiden. Det jobbiga har varit allt runtomkring. Men nu är papperet påskrivet. Processen tänker jag berättar om mer sen (här), måste bara få smälta det lite.

Men. I alla fall. Från och med 31/7 är jag inte längre anställd på Norran. Känns väldigt märkligt, lite ledsamt, väldigt spännande och lite otäckt. Sen är jag väldigt lättad också. Men anledningen till det tar vi sen. Det finns många jag kommer att sakna och vissa jag inte kommer att sakna alls. Det kommer kännas konstigt att inte längre ha passerkort in och att inte ha möjligheten att återvända, en möjlighet jag alltid haft. Men men. Livet går vidare för mig.

När jag samlat mig och mints tillbaka kommer givetvis några inlägg om allt jag varit med om på Norran. Det här inlägget får illustreras av några bilder som visar hur busig/trött man kan vara i slutet av ett tolvtimmarsskift.

När jag samlat mig och mints tillbaka kommer givetvis några inlägg om allt jag varit med om på Norran. Det här inlägget får illustreras av några bilder som visar hur busig/trött man kan vara i slutet av ett tolvtimmarsskift.

Av oss fem på den här bilden är det bara Ante (stående i mitten) som är kvar på Norran nu.

Av oss fem på den här bilden är det bara Ante (stående i mitten) som är kvar på Norran nu.

Vi avslutade med att vara riktigt busiga.

Vi avslutade kvällen med att vara riktigt busiga.

Och leka med ichats alla möjligheter.

Och leka med ichats alla möjligheter.

3 reaktioner på ”Beslutet är taget

  1. Ping: Mer om vad som hände | Hannas historia

  2. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

  3. Ping: De tre smakråden | Hannas historia

Kommentera

