Många fina ord

Jag hade haft mailet i huvudet ganska länge och i utkast-korgen nästan lika länge. Ändå tvekade jag länge innan jag skickade iväg det. För hur säger man allt man vill säga till människor som varit en stor del av ens liv väldigt länge? Jag kom fram till att det kan man inte. Man får säga en del och hoppas att de förstår resten. Mailet skulle funka mest som information, men det är klart att det är väldigt trevligt att få tillbaka fina kommentarer och lyckönskningar. Såhär skrev jag, och det här är några av de fina svaren jag fick. En del behåller jag för mig själv och sparar till en regnig dag. (Det var inte bara en gång jag fick gråten i halsen när jag såg vad vissa skrivit.)

Hej på er!
Det känns väldigt konstigt att skicka ut det här mejlet. Ända sedan jag började som ungdomsredaktör som 14-åring har Norran varit en stor del av mitt liv. Jag har vuxit upp med många av er, och det kommer att kännas märkligt att inte längre ha passerkort in till er. Men nu har det blivit dags för mig att gå vidare i livet. Officiellt slutar jag den 31/7, men kommer inte jobba nåt mer innan dess. Jag finns kvar i stan och vi kommer såklart att ses ändå.
Jag kommer att sakna er!
Mvh
Hanna

”Du blir saknad som satan.
Jag önskar dig naturligtvis en otroligt bra framtid.
Alla de bästa bara försvinner. Hur ska detta sluta?”

”Men Hanna, vad jag kommer att sakna dig! Snyft!
Fast jag tycker förstås du gör helt rätt.”

”Men Hanna!
Sorgligt, spännande, kul och allt däremellan!
Plugga på och lycka till med framtiden och jobben som väntar på dig.”

”Men kära du, ska DU också sluta! Hade jag ingen aning om så då får jag verkligen önska dig stort LYCKA TILL med allt vad du tänker företa dig under resten av ditt liv. Det är bra att hitta förändringar, förnyelser och andra små korn som utvecklar och stärker en person.
Självklart kommer du att hitta det som är både roligt och bra. Du är ju en otroligt kompetent medarbetare.”

”Ditt livs bästa beslut.
Saknar dig redan.
Lycka till nu, raraste, sötaste goaste Hanna.”

”Så trist. Men bra att du hittat något annat som du brinner för. Jag önskar dig all lycka till.
Hoppas vi ses då och då. Vi har ju en huvudentré också där man kan gå in – har jag hört =) Annas ringer du så släpper jag in dig bakvägen.”

”Åhh, goaste du, jag kommer att sakna din stålande personlighet :-)
Det är inte många som har en sån!”

”Men Hanna. Hur kan du göra såhär mot oss ;-) Vi ses snart hoppas jag och fram tills dess är du rädd om dig, det är en order.”

Ett av många fina minnen från jobbet: När arbetslaget överraskade mig när jag fyllt 30. De jag jobbade med den här kvällen lurade upp mig till fikarummet där resten av gänget väntade. Jag fick tårta, en kristallskål och en etta, bara om mig. Jag blev så glad och rörd att jag knappt visste var jag skulle ta vägen.

Ett av många fina minnen från jobbet: När arbetslaget överraskade mig när jag fyllt 30. De jag jobbade med den här kvällen lurade upp mig till fikarummet där resten av gänget väntade. Jag fick tårta, godis, en jättefin Orrefors-skål och en personlig etta. Jag blev så glad och rörd att jag knappt visste var jag skulle ta vägen.

(Precis som i Bullen är det inte (nödvändigtvis) personerna på bilderna som skrivit mailen.)

En reaktion på ”Många fina ord

  1. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

Kommentera

