Vad jag gör just nu

Läser: Efter att ha kämpat mig igenom de hyfsat tunga Lidandets konung – historien om cancer och Jesusskrifterna känns det bra att koppla av med en deckare. Postcard killers ligger just nu på mitt nattduksbord.

Tänker på: Semester! Bara fyra dagar kvar.

Lyssnar på: Två av bidragen från Eurovision har jag fastnat för. Englands poppiga moderna charlestron och Australiens peppiga poplåt.

Tittar på: Eftersom nästan alla serier tagit sommarledigt är det bara Game of thrones och Svenska fall för FBI som jag följer just nu.

Planerar: Sommaren. Några festivaler, midsommarfirande, en 60-åring, ett 50-årsbeachparty (där en NHL-stjärna är inbjuden), en släktträff, en sommarfest och förhoppningsvis några lata dagar på stranden, annat kul med vännerna och några rundor discgolf. Och en massa jobb. Sen är hösten här.

Sol. Värme. Doften av nyslaget hö. Längtar! (Bilden är tagen sist jag var i Dalarna, tillsammans med Eli och Elin.)

Sol. Värme. Doften av nyslaget hö. Längtar! (Bilden är tagen sist jag var i Dalarna, tillsammans med Eli och Elin.)

Gillar: Att allt strul och ovisshet som varit under våren har gått över. Saker har löst sig och det känns så himla skönt. Jag gillar att planera och veta vad som kommer.

Gillar inte: Vädret. Vi har fått allt regn vi behöver nu, var är solen och värmen?

Sommar, sommar, sommar...

Sommar, sommar, sommar…

En reaktion på ”Vad jag gör just nu

  1. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

Kommentera

