Min andra favorit

I höstas berättade jag om en av mina två favoritplatser i lägenheten. Nämligen balkongen. Den andra är köket. Anledningarna är många. En är att jag gillar att laga mat och baka. Dessutom är ju köket hjärtat i bostaden. Speciellt när vi har besök. Det är ju liksom där ”det händer”. Men inte bara det, på fester är alltid köksfesterna de bästa, och det är oftast där de sista besökarna samlas av någon anledning.

Vi har ett ganska stort kök, väldigt "Skebo-standardiserat". En av mina absoluta favoritmöbler i lägenheten är kökssoffan vi köpte när vi flyttade in. Jag har alltid älskat kökssoffor, och även om den här är lite mindre än de jag tänkt mig ha, så duger den gott just nu. Svårt att rymma en större.

Vi har ett ganska stort kök, väldigt ”Skebo-standardiserat”. En av mina absoluta favoritmöbler i lägenheten är kökssoffan vi köpte när vi flyttade in. Jag har alltid älskat kökssoffor, och även om den här är lite mindre än de jag tänkt mig ha, så duger den gott just nu. Svårt att rymma en större.

Stringhyllan gillar jag också. Innehållet har varierat lite. Just nu har vi den här radion som är perfekt att koppla upp till podasts när man lagar middag, Cobra-telefonen mamma hittat åt oss på loppis och glasparet vi fick av Antons pappa med fru när vi förlovade oss. Mina fina Kosta boda-ljuslyktor har dock fått ge plats åt ännu en död kung (kan tycka att vi har lite för många sådana i lägenheten ibland).

Stringhyllan gillar jag också. Innehållet har varierat lite. Just nu har vi den här radion som är perfekt att koppla upp till podasts när man lagar middag, Cobra-telefonen mamma hittat åt oss på loppis och glasparet vi fick av Antons pappa med fru när vi förlovade oss. Mina fina Kosta boda-ljuslyktor har dock fått ge plats åt ännu en död kung (kan tycka att vi har lite för många sådana i lägenheten ibland).

Jag hyser ett visst agg mot vita köksluckor sedan jag jobbat som städerska, därför gillar jag verkligen de här. Lagom ljusa men ändå lätta att hålla rena. Vi har också hyfsat bra med arbetsytor för ett så litet kök.

Jag hyser ett visst agg mot vita köksluckor sedan jag jobbat som städerska, därför gillar jag verkligen de här. Lagom ljusa men ändå lätta att hålla rena. Vi har också hyfsat bra med arbetsytor för ett så litet kök.

Morgonstund har guld i mun.

Morgonstund har guld i mun.

Eftermiddagsfikastund likaså.

Eftermiddagsfikastund likaså.

Tyvärr börjar ju tulpansäsongen vara över. Måste kanske försöka hitta ett alternativt användningsområde till ugglevasen?

Tyvärr är ju tulpansäsongen över. Måste kanske försöka hitta ett alternativt användningsområde till ugglevasen?

IMG_3305

Dukat och redo för mammas födelsedagsmiddag.

Dukat och redo för mammas födelsedagsmiddag.

Köket är också en bra plats att meka med saker. Som DVD-spelaren när den hakat upp sig.

Köket är också en bra plats att meka med saker. Som DVD-spelaren när den hakat upp sig.

Sen var det ju det där med köksfesterna. Här från vår #inflyttningsfest.

Sen var det ju det där med köksfesterna. Här från vår #inflyttningsfest.

Och här från vår mellandagsfest.

Och här från vår mellandagsfest.

IMG_2114

3 reaktioner på ”Min andra favorit

  1. Ping: Hur hittade du hit? | Hannas historia

  2. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

  3. Ping: Minns ni? | Hannas historia

Kommentera

