Lek med nya kameran

Jag kunde inte låta bli. Jag hade egentligen bestämt mig för att köpa en lite enklare fullformatskamera. Men när tillfället kom så var det för bra för att inte nappa. Den är egentligen lite för bra för mig och nu är ju mina objektiv hopplöst dåliga, men jag kämpar på och kommer nog köpa mig ett nytt lite senare i sommar. Under tiden kör jag på mina befintliga och lånar ibland nån av snälla Jonas.

Här är hon, skönheten.

IMG_5372

Och här är några av bilderna jag lekt fram när jag försökt lära mig kamerans alla finesser. Inte är det så lätt inte. Men tur iaf att man har en (frivillig) modell att öva på.

DSC_2015 DSC_2036 DSC_2069DSC_2041_2

Tydligen är det rätt ovanligt att få kaktusar att blomma. Mina blommar nån gång då och då. De är väldigt vackra, men luktar tyvärr rätt illa.

Tydligen är det rätt ovanligt att få kaktusar att blomma. Mina blommar nån gång då och då. De är väldigt vackra, men luktar tyvärr rätt illa.

DSC_2289

Förresten har ni redan sett några av bilderna jag tagit med min nya vän. Här, här och här bland annat.

En reaktion på ”Lek med nya kameran

  1. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

Kommentera

