Årets sommarlista

Delvis inspirerad av det här och delvis för att vi (eller främst jag, Anton är inte så brydd om sånt här) skulle känna att vi (eller jag, Anton hade ju faktiskt tre veckors semester) gjort roliga saker och inte bara jobbat hela sommaren fixade jag en ”sommarlista” åt oss i år. Nu har ju vi varken plats eller möjlighet att bygga en stor griffeltavla, men när vi köper ett hus ska jag absolut göra det. Och när jag åkt runt i alla affärer jag kunde komma på utan att hitta någon hade jag nästan gett upp hoppet. Men på väg från Solbacken kom jag på att jag kunde svänga förbi Biltema och tro’t eller ej, men där fanns vår nya skrivartavla. Det blev ingen med retrokänsla och kritor, utan modern och i glas. Men det fick duga för i år.
DSC_4574
Nu ska jag villigt erkänna att allt inte stod med på listan från början, några av grejerna har jag skrivit dit i efterhand och kryssat, bara för att minnas allt roligt vi faktiskt gjort i sommar. Men de allra flesta grejerna stod uppskrivna från början och som synes så har vi lyckats med väldigt många.
Vi har…
… varit på Kreta.
… varit i Leksand.
… ätit gelato. Det blev dock bara en gång eftersom jag efter det började inse att jag nog ändå lider av någon form av laktosöverkänslighet. Och grädde är ju tydligen typ det värsta man kan äta då. Men gott var det!
… sett fotboll.
… sett lagårdsbio.
… sett bio.
IMG_5385
… varit på släktträff.
… gått på loppis.
IMG_5674 IMG_5675
… gått Kraftleden.
… gått på nattklubb.
IMG_5757 IMG_5762
… varit på sommarfest i Holmfors.
… besökt Trästockfestivalen.
IMG_5803
… besökt Nolia.
… sett hockey.
… besökt saloonen.
IMG_6373
saloonen
… besökt Ostens hus.
DSC_4536 DSC_4548
… badat i havet. (Medelhavet räknas visst!)
IMG_4881
… ätit våfflor på Kyrkholmen.
kyrkholmen
… kastat plast.
… firat en 50-åring med beachparty.
IMG_5957 P1020523 P1020528 P1020538
… åkt på räkkryssning.
… varit på Musikens makt i Luleå.
IMG_6489 P1020742
… besökt Finnfors kraftverksmuseum.
finnfors
Vi har däremot INTE…
… åkt världens längsta linbana.
… fikat i kvarnen.
… spelat minigolf.
Det får bli nästa år istället.
Imorron tar sommaren officiellt slut för mig då skolan börjar om. Sista året. Helt sjukt så fort tiden gått. Men jag är glad att jag haft en bra och innehållsrik sommar, trots att vädret har lämnat en del att önska. Minst sagt.
3 reaktioner på ”Årets sommarlista

  1. Ping: En uppdatering | Hannas historia

  2. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

  3. Ping: Planering, planering, planering | Hannas historia

Kommentera

