Gamla godingar

Jag har aldrig varit särskilt bilintresserad. Var 23 innan jag ens köpte en egen och äger i dagsläget inte nån. Men veteranbilar tycker jag är väldigt fina. Drömmen är att äga en blänkande PV att köra runt med på somrarna, jag tycker det är så charmiga. Men nu var ju inte det anledningen till att vi besökte Guldrundan på Nordanå, utan för att vara moraliskt support till mamma och pappa.

DSC_4419

Först ut i starten av ”kändisarna” var Helge och Birgitta och deras fina B-11. De var rätt fina själva också.

DSC_4422

Birgitta hade fått låna en peruk med riktiga 40-talslockar. Superfint!

DSC_4427

Den här bilen (ingen aning om vad det är) var väldigt gullig.

DSC_4433

Sen var det dags för mamma och pappa att bege sig mot starten.

DSC_4436

Men först passade jag på att fota lite. Mamma iklädd klänning från Hong Kong och hatt från USA, pappa i brittisk kavaj från Island. Internationellt naaanting!

DSC_4443

DSC_4445

Framkörningen.

DSC_4451

Uppställda för fotograferingen. Sen bar det iväg!

En reaktion på ”Gamla godingar

  1. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

Kommentera

