I lera och sörja

Tanken var egentligen lika elak som enkel. Jag ville testa min nya kamera. Folk skulle springa i skogen och bada i lera. Klart jag, min kamera och min fotoassistent (Anton) skulle dit. Uppdraget visade sig svårare än jag trott, och konsekvenserna för mig blev lite oväntade. Jag har lerfläckar långt upp på benen. Men bilderna blev härliga. Och jag är sjukt imponerad över kämparna. Min ”prestation” när jag kom sist i Kraftloppet för några veckor sedan kändes som en söndagspromenad helt plötsligt. Men alla gör vi väl vad vi kan utifrån våra egna förutsättningar? Jag tröstar mig själv med det iaf.

DSC_4757

Ledaren och sedermera segraren hade en rätt särpräglad stil ner i ”vaken”. Men så gick det ju också fortast för honom.

DSC_4933

Vi såg dem komma på rätt långt håll, många hade en otrolig kamp att bara ta sig fram till värsta biten, myren var obevekligt jobbig.

DSC_4908

För många var nog leran i ögonen värst.

DSC_0009

Visst försökte gå men fick snart ge upp, det var djupare än man trodde. Och de flesta hade problem att krypa upp på kanten.

DSC_0005

.

DSC_0013

Gudskelov stod en ”räddare” med boj alldeles utanför bild.

DSC_0017

Om man kikar på vanliga lopp är det svårt att se om det är nån man känner eftersom det går så fort och de ofta är högröda i ansiktet.

DSC_0021

Den här gången var det andra orsaker som gjorde folk oigenkännliga, så det tog faktiskt till efter han sprungit förbi innan vi såg att han i pannbandet är Jonas, bror till min kompis Erik.

DSC_0030

De med glasögon hade stora problem efter lerhålet. I den aspekten var den här karln väldigt smart.

DSC_0045

Fighting face.

DSC_0046

Fighting face 2. Och den veckans bidrag till Fotosöndag.

DSC_4860

Publiken just här var större än jag trott.

DSC_4916

Kanske inte direkt läge för vita kläder egentligen…

DSC_4942

Nästan lite hjärtskärande hur den här mannen – som jag inte tror hade någon koppling till pojken, men det är svårt att veta – hjälpte honom upp.

DSC_4951

Hjälten och leran.

DSC_4973

Undrar om han fått bort all lera från skägget än?

DSC_4955

Vissa var som sagt svåra att se vem dom var.

DSC_5005

Andra lite enklare.

DSC_5009

Förstår inte hur hen bara lyckades få lera kring halsen?!

DSC_5089

Men titta, här kommer segraren igen! Samma stil den här gången.

DSC_5099

Vi avslutar fotokavalkaden med ett härligt magplask.

En reaktion på ”I lera och sörja

  1. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

Kommentera

