Lite sent ute

För mig har det blivit en självklarhet, att hösten måste fotas varje år. Denna magiskt vackra årstid som gör den mörka tiden lite mer färgglad och ljus. Tyvärr var jag och Jonas lite sent ute i år. Annat kom i vägen, som vanligt. Men jag ville testa nya kameran och objektivet (jag har en ny kamera! Och ett nytt, jättefint, objektiv!) så häromhelgen begav vi oss mot Falkträskberget för att leta efter hösten. Det mest färgsprakande hade hunnit försvinna, men vi fick ändå en häftig vy över Schtaan och for inte hem utan något att visa.

DSC_5268

Redan på väg upp mot toppen hittade Jonas nåt att fota. Vad vet jag inte. Men han smälter verkligen bra in i terrängen.

DSC_5261

Själv letade jag färger eftersom det var temat på Fotosöndag den här veckan. Det här blev mitt bidrag.

DSC_5276

Man har en fantastisk vy över stan uppifrån berget.

DSC_5308

Visst är det en vacker stad vi bor i?!

DSC_5278

Innan vi åkte fick jag kommentarer om att det var ju trevligt för oss att det var sol ute. Och visst, solen gör höstfärgerna mycket vackrare. Men tyvärr är annars skarpt solljus inte det lättaste att fota i. Lagom grådaskigt är bättre, speciellt om man ska fota människor. Skuggorna blir för skarpa.

DSC_5295

Förra året fotade jag vår lägenhet från andra hållet. Eller iaf vårt område. Ser ni det? De ljusgula husen, nästan i mitten av bilden. Precis innan skogen tar vid. Där bor vi.

DSC_5304

Skidbacken! Uppe till vänster stod jag förra året och fotade.

DSC_5297

Falkan är trots allt mest känt för den här badplatsen. Visst ser det ganska lockade ut?

DSC_5315

Ännu ett färggrant blåbärsris fastnade i min kamera, men jag blev ändå mer nöjd med det första. Trots att det här blåbäret såg mycket godare ut.

DSC_5317

Man får se helt andra saker om man tittar ner än om man tittar ut över nejden.

DSC_5347

Innan vi traskade ner och åkte vidare – mer om det sen – kunde jag inte låta bli att fota min nya skol-/kameraväska. Skulle nästan kunna passa i deras nya reklamkampanj, eller hur? :)

2 reaktioner på ”Lite sent ute

  1. Ping: Samma vägg – annan årstid | Hannas historia

  2. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

Kommentera

