En tidig morgon

Dagen innan bjöd på en magiskt vacker soluppgång. Tyvärr fick jag se den genom ett bussfönster, något jag absolut inte rekommenderar om man vill försöka fånga den. Dagen därpå tänkte jag att jag skulle försöka, steg upp ganska tidigt och begav mig till stans nyaste bro för att försöka få några vackra bilder. Naturligtvis blev det inte ens i närheten lika vackert, men det var ändå väldigt mysigt att möta morgonen där. Folk visar sig från sin bästa sida så tidigt, flera stannade och frågade vad jag gjorde och undrade om jag sett den fantastiska soluppgång som varit dagen innan varpå jag artigt förklarade att det var precis därför jag var där.

DSC_5481

Ljuset gör bron väldigt vacker.

DSC_5495

Jag började med att fota månen. Inte så enkelt som man kan tro, men nu har jag lite bättre koll på hur man gör så nästa gång kanske det kan bli ännu bättre.

DSC_5555

Ljuset, jag säger bara det! Visst har jag berättat om ”golden hour”, också känt som ”magic hour”? Det är ett fotograferingsuttryck över timmen före och efter solupp- och solnedgång. Det är något särskilt med ljuset då och blir väldigt fint att fota i…

DSC_5518

… som ni ser.

DSC_5570

Bron. Himlen. Ljuset.

DSC_5508

Fina speglingar i älven blev det också.

DSC_5522

I väntan på den fantastiska soluppgången – som uteblev – passade jag på att fota bilder till den veckans Fotosöndag. Temat var ”selfie”. Och eftersom jag har en ny kamera (!) är det bra att passa på att leka med den. Jag måste ju lära mig alla finesserna nån gång.

selfie

DSC_5564

Vackrare än såhär blev det inte. Men det kändes ändå värt. Det där måste jag göra om, kanske i vinter någon gång? Problemet är bara att då är ju ”golden hour” typ mitt på dagen. Nåja. Det blir ett senare problem.

En reaktion på ”En tidig morgon

  1. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

Kommentera

