En morgonpromenad

Minn ni när ni följde mig ut på en stillsam promenad? Nu är det dags för en lika stillsam morgonpromenad. Anledningen var egentligen inte för att fota, även om det blev så. Men jag skulle inte till skolan före tolv, jag hade sprungit dagen innan och skulle styrketräna dagen efter och jag brukar försöka sprida ut på träningen lite mer än så. Så det som fanns kvar att ta sig för var en morgonpromenad. Och jag som ju älskar mornar blev inte besviken.

IMG_8023

Jag gick Lasarettsbacken ner och sen längs norra sidan av älven bort mot Manhemskajen precis när solen började stiga uppåt.

IMG_8029

Fotosöndag-temat var horistont, det här blev mitt bidrag.

IMG_8036

Kolla vad jag hittade! Lite svårt att se kanske, men jag tror att ni anar vad det är på flaggan.

IMG_8043

Dagens uppdrag i You-app (den har ni väl inte glömt?) var att titta upp istället för att bara titta på samma sak som i vanliga fall. Och det passar ju bra att göra under den färgglada årstiden.

IMG_8050

Innan jag kom hem lyckades jag fota vad jag tror är den längsta skugga jag någonsin haft. Solen står verkligen lågt såhär års.

Tack för att du följde mig på en morgonpromenad. Det gör vi om någon gång, eller hur?

En reaktion på ”En morgonpromenad

  1. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

Kommentera

