Årets mysdag

Tanken var ursprungligen att jag skulle göra en sån här ”fota-allt-jag-gör-hela-dagen”-grej som så många bloggare sysslar med. Men då var också ursprungstanken att jag och Eli skulle på luciakröning i Landskyrkan, och då hade jag ju verkligen haft nåt att visa. Nu blev det inte så – vi bestämde att det var mycket mer lockande med en heldag i pyjamas. Kanske för att vi var lite sega efter lördagens fyrtioårsfest – den första i kompisgänget. Eller kanske för att luciadagen rent principiellt alltid borde vara ledig och slö – vilken ultimat helgdag! Men, iaf. Här kommer ändå många bilder från min luciadag 2015.

DSC_6285

Jag håller som sagt på traditionerna och äter lite onyttigare frukost än vanligt på lucia. Men som vuxen känner jag att jag gärna grundar med nåt nyttigare. Vad kan då passa bättre än yoghurt med saffransmüsli?


DSC_6291

Och sen kanelte och go’fika såklart.


DSC_6303

Tomteringen (en av mina favoritjulpynt) i spänd förväntan inför luciamorgon.


lucia

Äntligen!


IMG_9134

Vår egen lussekatt ville gärna vara med och mysa.


IMG_9148

De var rätt trötta båda två.


IMG_9157

Sen steg solen upp över ett vintrigt Skellefteå. Juss och pass. Den tar sig inte riktigt över.


IMG_9165

Efter att ha sett lucia, julkalendern och lördagens Så mycket bättre såg vi den avslutande Star Wars-filmen. På fredag ska vi se nästa del. Spännande!


IMG_9180

Sen bytte jag pyjamas mot underställ och täckkläder och traskade iväg till Morön för att hämta bilen som fått sova över där.


IMG_9181

11 grader och äntligen lite riktig vinterkänsla.

Och när jag kom hem så duschade jag och tog återigen på mig pyjamasen. Lagade middag, såg Spaceballs och sen Musikhjälpen mest hela kvällen. Som sagt, en ultimat mysdag.

3 reaktioner på ”Årets mysdag

  1. Ping: Stämningsfullt | Hannas historia

  2. Ping: Ännu en sammanfattning | Hannas historia

  3. Ping: En stillsam advent | Hannas historia

Kommentera

