Just nu III

Läser: Kurslitteratur, kurslitteratur, kurslitteratur. Tur det är bokrea snart! Jag räknar med att inte kunna låta bli att läsa någon av mina nya böcker nästa vecka. Just nu känner jag inget sug efter böcker alls, vilket är lite sorgligt.

Tänker på: Väldigt mycket, samtidigt. Tre kurser och ett jobb.

Man kan säga mycket om DrygUme, men deras campus är lika vackert vinter som sommar.

Man kan säga mycket om DrygUme, men deras campus är lika vackert vinter som sommar.

Äter: Nötter. Är inne i en sån period.

Lyssnar på: Podcaster. Har blivit lite besatt av det här igen pga aktuella händelser. Lyssnar på det här och det här. Men även det här, som vi ju iofs har hört en gång, blev jag väldigt berörd av.

Tittar på: Arkiv X. Kunde i början inte låta bli pga nostalgiska skäl, men seriöst?! Var det inte bättre förr eller har det blivit sämre?

xfiles

Bara lite äldre – och sämre – idag.

Planerar: Bröllopet. Ett litet steg i taget.

Ser fram emot: Att bli klar med skolan. Och bröllopet, såklart.

Ser inte fram emot: Maj. Har tre stora arbeten som ska in samtidigt i slutet av månaden. Samtidigt längtar jag, framförallt till första veckan i maj.

Lär mig: Massor! Till skillnad mot många andra älskar jag föreläsningarna. I fredags var tex 16 stycken på plats, av 46 som går kursen. Varför?! Att lära mig kommer jag att sakna med skolan, men jag räknar samtidigt med att ett framtida yrke kommer ge mig möjligheten att utvecklas och lära mig saker. Hoppas jag.

Jag var tvungen att smygfots vår lärare häromdagen. Diskussioner om att bemöta patienter med cancer och deras anhöriga blir ju lite lättare om läraren har en sån här söt svankofta.

Jag var tvungen att smygfots vår lärare häromdagen. Diskussioner om att bemöta patienter med cancer och deras anhöriga blir ju lite lättare om läraren har en sån här söt svankofta.

Gillar: Att vi äntligen fått lite ordentlig vinter som går att använda till nåt.

Sånt här kan man ju tex använda vintern till.

Sånt här kan man ju tex använda vintern till.

Gillar inte: Tidiga, mörkna mornar. Att stiga upp är inga problem, men det är jobbigt att gå hemifrån när det är kallt och mörkt och sätta sig i en (oftast) kall och mörk buss.

En reaktion på ”Just nu III

  1. Ping: Det mest händelserika året nånsin | Hannas historia

Kommentera

