Årets vackra besök

Ni som känner mig, eller läst den här bloggen ett tag, vet att jag gillar vintern. En av de största anledningarna är att att jag gillar åka skidor. Både utför och längsmed. Även om jag alltid fryser så gillar jag att vara ute i kylan och verkligen njuta av den klara, friska luften och känslan av att bo på ett ställe där vi har fyra (ibland fem) riktiga årstider. Och en av de saker jag alltid längtar till mest när jag tänker på vintern, det är årets första besök i Storklinta. Det är faktiskt bara förra året som jag blev riktigt besviken. Regn! *suck* Men såhär nöjd var jag för två vintrar sen.

IMG_9904

Årets premiärbesök gjordes tillsammans med Elin. Och ser ni? Ser ni?! Alltså trädet bakom henne? Hur coolt är det inte det?! Och ja, Elin är också cool. ;)

IMG_9910

Det här trädet står vid liften, ungefär nio tiondelar uppför backen. Så här håller Anton mina stavar och jag fotar, aningens oförsiktigt. Men jag höll mig kvar.

P1030007

Som att glida fram i en tunnel av snötäckta träd… (Jo, jag borde bli poet)

P1030011

Försök till selfie. Tycker nästan Anton ser väl koncentrerad ut.

IMG_9950

Sen tog jag egna selfies med Storklinta. Blev faktiskt så nöjd med den att jag bytte profilbild på Facebook. Händer inte ofta.

P1030025

Uppe på toppen stod ”värme”stugan såklart kvar.

P1030028

Nog kanske jag tycker lite synd om träden… Men det är ju så fint!

P1030036

Ni ser ju så tungt det ser ut.

P1030033

På förmiddagen orkade solen inte fram genom molnen.

IMG_9955

Det var inter riktigt så kallt som det ser ut, vi är bara bra på att klä oss. Och om nån undrar varför jag inte har dragit ner täckbyxorna över pjäxorna är det för att de inte är nog stora att passa runt mina batteripack. Jag har alltså eluppvärmda sulor i pjäxorna. Såklart. Anton brukar fnysa och kalla mig Ole ibland. Men jag hävdar ändå att det är det bästa jag köpt, kanske nånsin. Foto: Elin

P1030055

De nya ägarna har verkligen satsat, byggt ut, gjort en ny barnbacke och fixat en massa. Och ryktet säger att de har fullsatt på säongsplatserna, trots att de utökade i fjol. Jättekul, ju!

P1030037

Så ståtlig!

P1030051

Den här veckans tema i Fotosöndag var ”folksamling”, så en variant på den här bilden fick bli mitt bidrag. Det stod ju säkert fem pers där uppe, om inte det är en folksamling i Storklinta vet jag inte vad som är.

IMG_9927

Precis före lunch började molntäcket lätta…

P1030062

När vi gick in för att äta såg det sååå himla lovande ut…

IMG_9956

Och när vi ätit var det om möjligt ännu vackrare.

IMG_9962

Anton förstår inte riktigt min fascination. Men ni förstår, eller hur?

IMG_9966

En reaktion på ”Årets vackra besök

  1. Ping: Det mest händelserika året nånsin | Hannas historia

Kommentera

