Helt spontant

Sommaren 2008 tog jag motorcykelkörkort, sommaren 2009 körde jag folkrace. Men inför sommare 2010 hade jag nästan ingenting planerat. Inget ”galet” iaf. Men under försommaren började jag umgås med några discgolfare. Bland annat Jesper och Jonas som skulle till VM i USA senare under sommaren. När jag fick reda på att VM gick i Indiana, inte alls långt ifrån Rosedale, under en tidsperiod då jag var ganska mycket ledig, då tog jag det som ett tecken. Inte ens en månad innan avresedag kollade jag med jobbet om att ta ut några lediga dagar, tog kontakt med Rolles och köpte flygbiljetter.

Det var väldigt spontant, väldigt olikt mig men bland det bästa jag gjorde den sommaren. Att få träffa familjen och vara med på ett sånt häftigt evememang som ett VM ändå är, det ångrar jag inte för en sekund.

Jag flög till Chicago och blev där hämtad av Pam och Mandy. Det tar ungefär fyra timmar att köra dit, så det är ju inte jättelångt. De första dagarna spenderade jag i deras vård, fick träffa alla och bara ”hänga i mina gamla hoods”. Hur skönt som helst!

USA 001

På planet över gjorde jag vad som senare beskrivit som min största kändisspotting någonsin. Och ja, det är väl rätt stort att han träffat Foppa.

USA 004

En dag åkte jag, Pam och Mandy till Indianapolis för lite shopping. Vi passade även på att ta en shake på Shake n Steak. Mycket kan man säga om USA, men mycket och god mat, det finns där. I överflöd.

USA 010

Och så åt vi såklart middag på Texas Roadhouse. Obligatoriskt.

USA 009

Hyfsat nöjd över det.

USA 011

Grandma Marylyn (Mikes mamma) och Doug.

USA 013

Vi passade även på att besöka discgolfbanan i Terre Haute, en av de få jag spelat på förutom i stan. Det var först då jag började inse hur otroligt bortskämda vi Skelleftebor är med vår fantastiska bana.

USA 015

Högsommar och jättevarmt. Klart grannarnas pool skulle få besök.

SONY DSC

Man skulle kunna tro att jag som åkt väldigt mycket snowboard skulle vara bra på sånt här. Nej.

SONY DSC

Mike tittar på.

USA 044

Vi hann även hälsa på ”nere i byn” hos grandpa Jim och Grandma Shirley. Hans samlarmani har inte precis blivit mindre med åren.

USA 048

Och dom coola bilarna har han inte heller slutat köpa. Den här gången hade jag ju t.o.m fått köra om jag velat. Men jag vågade inte.

USA 051

Lunchpaus i Terre Haute innan jag lånade Mikes lilla Mazda cab och körde norrut, mot VM i dscgolf. Mer om det sen.

4 reaktioner på ”Helt spontant

  1. Ping: Caddie på VM – jag? | Hannas historia

  2. Ping: Typiskt amerikanskt, med svenskt inslag | Hannas historia

  3. Ping: Som en riktig globetrotter | Hannas historia

  4. Ping: Det mest händelserika året nånsin | Hannas historia

Kommentera

