Årets parad

Förra gången gick jag stolt och bar vad jag trodde var den största flaggan i paraden, men visade sig inte vara det. Nåja. I år tänkte jag vara lika stolt och typ delta, fast lite på sidan. Jag har nämligen sett så många fina bilder från andra prideparader och tänkte att jag ville testa fota själv. Dessutom kändes det inte helt rätt att gå tillsammans med mina fd kollegor. Så jag plockade med mig kameran och deltog på mitt eget sätt istället.

Såhär i efterhand kan jag säga att jag tyvärr inte blev så nöjd med resultatet. Jag som satt på mitt teleobjektiv och tänkte att jag verkligen skulle fånga känslorna hos de som gick, kan konstatera att jag blev förblindad av all prakt och ändå mest har översiktsbilder. Det blev liksom för mycket att titta på och jag kunde inte fokusera. Men då vet jag det till nästa gång. Du måste koncentrera dig! Tyvärr är det ju så att när man fotar så missar man lätt helheten och känslan, och det kan jag säga att jag fick ändå. Men detaljerna, dom försvann i mängden. Här har ni iaf lite färglada bilder. Och jag kände mig precis lika stolt ändå. Jag deltog ju typ. Som ni ser här.

IMG_0586

Värsta häftiga mössparaden. Så även om jag inte gick i tåget och prideade jag ändå.

DSC_7081

Min första position blev vid stadsparkens nordvästra hörn.

DSC_7095

Ganska tidigt insåg jag att många inte hade nån aning om vad som var på gång. Kvinnan här såg närmast chockad ut och stannade ute på gatan och stirrade. Vägarna var inte heller avspärrade och några bilar hamnade mitt i tåget. Kanske inte helt lyckat.

DSC_7103

Men visst var det en häftig syn? Speciellt med snön som föll så vackert, som en kuliss.

DSC_7109

Fotograf-Jeanette ser nästan lite jagad ut.

DSC_7123

Hade jag följt min initiala tanke hade jag såklart zoomat in på de här mössorna eller hunden. Nu blev det mer… blaha.

DSC_7136

Här lyckades jag ju fånga ett ansiktsuttryck. Men ändå inte helt nöjd med bilden.

DSC_7138

Och så fort det kom kändisar (här två på samma bild: Micke och Pea) blev jag som också helt ställd.

DSC_7151

De här hade jag ju dock väntat på och blev glad att se.

DSC_7153

Och de blev tydligen glada över att se mig.

DSC_7158

Till och med en prinsess-vink fick jag.

DSC_7192

Det här är faktiskt bilden jag är mest nöjd med. Mer sånt nästa gång!

DSC_7197

Och återigen så gick jag därifrån med kalla fingrar, tårar i ögonen och en stolt känsla i magen. Skellefteå kan, minsann.

3 reaktioner på ”Årets parad

  1. Ping: Skulle inte tro det… | Hannas historia

  2. Ping: Det mest händelserika året nånsin | Hannas historia

  3. Ping: Färgglatt och halkigt | Hannas historia

Kommentera

