En ny utmaning

Ni vet hur inspirationen ibland bara tar slut? Hur orken och energin läggs på annat och hur det man tycker har varit jätteroligt inte är lika jätteroligt längre? Vad gör man då? Antingen lägger man av, eller så tvingar man sig själv att utföra det tills man minns varför man tyckte så mycket om det. Så, alltså letade jag upp en 30-dagars bloggutmaning som jag nu tänker köra fullt ut. Vi börjar såhär.

Bloggutmaning, dag 1: En nytagen bild och 15 intressanta (det får vi väl se om, reds.anm.) fakta om dig själv

jag

(Älskar den här bilden, det ser liksom ut som att jag är ett flytande huvud.)

  1. Jag har ovanligt stora fötter för att vara tjej. Faktiskt större än Anton. 41–42 beroende på skomodell.
  2. Jag äter i princip allt utom laktos, (röd)lök och surströmming.
  3. Jag har två guddöttrar, båda heter Lovisa.
  4. Sen jag föddes har jag aldrig varit inlagd på ett sjukhus mer än över dagen.
  5. Jag har gått på två Nobelmiddagar och tre baler och älskar att klä upp mig, även om det inte blir så ofta längre.
  6. Jag har bevittnat två trafikolyckor, båda utan dödlig utgång.
  7. Jag fungerar inte utan en ordentligt frukost.
  8. En gång skrattade jag käken ur led. Om nu det går. Ont gjorde det iaf, och väldigt länge så knakade det i den när jag gapade stort.
  9. Min första egna CD-skiva var Highland med One More time.
  10. Jag har dåligt minne och glömmer lätt saker både bakåt och framåt i tiden.
  11. Min största utmaning varje morgon är att stiga upp utan att väcka vare sig Egon eller Anton. Jag lyckas väldigt sällan.
  12. Jag tycker om att planera. Lite för mycket, faktiskt.
  13. Jag ångrar aldrig något jag gjort.
  14. En period var jag helt fascinerad över ”Alive-olyckan” och läste och såg allt jag kunde komma över angående den. Tror att det beror på att det innehåller typ allt jag är rädd för: flygkrasch, kyla, isolering, död, extrema ansträngningar och att måsta fatta livsavgörande beslut utan att egentligen ha något val. Huvva.
  15. Jag tycker verkligen inte om regn. Verkligen inte alls, faktiskt.
3 reaktioner på ”En ny utmaning

  1. Ping: Bloggutmaning, dag 27 | Hannas historia

  2. Ping: Bloggutmaning, utvärdering | Hannas historia

  3. Ping: Det mest händelserika året nånsin | Hannas historia

Kommentera

