Bloggutmaning, dag 4

En ovana som du önskar att du inte hade

Definitivt att jag inte kan ha samma kläder två dagar i rad. Och då menar jag såklart inte mjukisbyxor, där har jag haft samma i drygt sex år, ända sedan den här resan faktiskt. Men nu börjar sömmarna rasa, så det är tyvärr dags att byta ut dom. Snart. Men jag pratar om ”människokläder”. Ursprunget till det är mitt år i USA. Där byter man kläder varje dag. Punkt. Inget snack om saken liksom. De tvättade även kläderna efter att ha haft dom en dag. Och pyjamasen. Ni kan ju tänka er hur mycket tvätt det blev… Den ovanan bröt jag iaf väldigt fort när jag kom hem, men det här med att ha samma kläder… Näe… *inre monolog* ”Tänk om någon kommer att se det? Och fråga varför. Vad svarar jag då?” Helt sjukt, jag vet.

För nån vecka sen, mitt i en lång Ume-vecka, fick jag hjärnstillestånd och orkade inte plocka fram en outfit till nästa dag (där har ni en bra vana, att jag bestämmer kläder dagen innan. Sparar mycket tid på morgonen) utan tänkte ”näe, jag kör samma”. Sen fick jag lite ångest tills jag insåg att det var två olika kurser och alltså skulle vara typ två pers som sett mig dagen innan. Och allvarligt, varför skulle de ens bry sig?

Men en ovana är en ovana och svår att bryta, helt klart.

Tre dagar. Tre olika outfits. Faktiskt tre olika ställen också. Fick gräva rätt djupt för att hitta tre #ootd. Varför tar jag inte sådana längre? Kul att ha ju.

Tre dagar. Tre olika outfits. Faktiskt tre olika ställen också. Fick gräva rätt djupt för att hitta tre #ootd. Varför tar jag inte sådana längre? Kul att ha ju.

En reaktion på ”Bloggutmaning, dag 4

  1. Ping: Det mest händelserika året nånsin | Hannas historia

Kommentera

