Bloggutmaning, dag 29

Vad har du lärt dig denna månaden?

Genom bloggutmaningen eller i livet i största allmänhet? Men i vilket fall, oj så svårt. Kunskap kan ju vara svår att härleda. Men några saker jag kommer att tänka på direkt är att jag har lärt mig hur man öppnar huven på en Morris Minor, hur kvinnlig könsstympning handlar om social kontroll – inte religion, vilken färg våra sju chakran har (även om jag ofta blandar ihop dom, den som kom på att hjärt-chakrat är grönt skulle jag vilja ha ett samtal med), att vi tydligen är ”i åldern då vi börjar skilja oss”, att det numera finns blöjor som visar ett blått streck när dom är blöta (supersmart ju!), vilket klädesplagg en ”wifebeater” är, hur det känns att bli intervjuad i direktsändning i radio och en hel massa annat. Både sånt jag inte velat lära mig och sånt jag inte visste att jag skulle behöva kunna.

Två situationer under maj månad som bägge krävde hörlurar. Av olika anledningar.

Två situationer under maj månad som bägge krävde hörlurar. Av olika anledningar.

Kommentera

