Skräckens kväll

Jag har ju berättat tidigare att jag helst inte ville jobba inom socialtjänsten. Men nu hamnade jag där på min praktik och trivs så fruktansvärt bra. Väldigt mycket har det med arbetsgruppen att göra, en härlig blandning människor som ändå passar så bra ihop. Dessutom bjuder de mycket på sig själva, något som blev väldigt tydligt den jobbfest jag blev inbjuden till. Datumet var fredagen den trettonde och temat därför skräck.

IMG_2663

Själv lånade jag den outfit jag lånat av Åsa en gång tidigare och lejde in ”min” sminkös kustin-Sofia till att spöka ut mig. Och det räckte ända till ett ”bästa förklädnad”-pris. Det var några som inte kände igen mig. Precis som sist alltså. Skyller på det mörka håret. Foto: Carina Hedlund

IMG_2577

Det är yttersta lyx att ha en proffsfotograf i arbetsgruppen. Och inte nog med det, hon är väldigt duktig på att sminka också.

IMG_2583

Vet inte riktigt vad Maggan ska föreställa, men med huva blev hon väldigt lik Yoda.

IMG_2580

Många hade verkligen ansträngt sig. Som Louise som jag fick dela priset med. Här är det Sofia och Madde som beundrar hennes örhängen.

IMG_2578

Chefen var otäckast, självmordsbombare som kastade små knallskott på oss. Snacka om att gå all in!

IMG_2590

Andra gjorde det lite lättare för sig. Men det här med att äta och dricka hade Erik inte riktigt tänkt på…

IMG_2606

Helena var latex-sminkad, det såg verkligen verkligt ut, bilden gör det inte riktigt rättvisa.

IMG_2608

Vi höll till i en kvarterslokal med fantastisk utsikt.

IMG_2611

Förutom tacobuffé bjöds det på ett antal lekar och tävlingar. Erik var lite väl ivrig att få svara. Maggie och Olle tittar på.

IMG_2617

Kvällen bjöd också på en fantastisk solnedgång.

De tre lagbilderna har Carina också fotat (utom den första som hon är med på) och lagt ut på FB. Så jag lånade dom. Det här är alltså mina jobbarkompisar + några som slutat och avtackades med den här festen.

IMG_2719 IMG_2720 IMG_2721

En reaktion på ”Skräckens kväll

  1. Ping: Det mest händelserika året nånsin | Hannas historia

Kommentera

