Mitt sommarlov

Första året jag pluggade skrev jag en status på Facebook om hur länge sen det var jag hade sommarlov, men att det äntligen var dags igen. Och det är verkligen nåt särskilt när terminen tar slut och sommaren börjar. Sen att jag, precis som sist, bara hade några få dagars sommarlov gör liksom inte så mycket, det är speciellt ändå. Anledningen till att jag överhuvudtaget hade ett sommarlov i år var eftersom nationaldagen föll sig så att istället för att sluta på fredag och börja på måndag så var jag ledig måndag. Nästan så att det var meningen och bara för min skull. Eller? #hybris

Iaf. Nationaldagen har ju, som trogna läsare vet, stigit på min högtidslista senaste åren pga den brunchtradition som Eli (som tyvärr inte kunde vara med i år) och Åsa (som stod som backup-värd i händelse av regn) startade för några år sedan. I år tycker jag dessutom att fördelen med den här traditionen blev extra tydlig när alla (alla!) tackade ja och dessutom hade med sig en bunt barn. Vi pratade om det på jobbet nån dag senare och då satte jag följande ord på det. Nämligen att ha något på förmiddagen, som alla kan bidra till men ingen behöver tokanstränga sig för och alla kan vara med oavsett ålder, det är verkligen ett vinnande koncept för att få träffa så många som möjligt av sina vänner.

IMG_3069

Precis som för två år sedan höll vi till i kammare #123. Nina och Sixten tar för sig av godsakerna.

IMG_3070

Mitt bidrag i år var fyllda focaccia. Mycket smaskigt om ni frågar mig, även om de blev nästan väl salta.

IMG_3071

Det fanns så sjukt mycket gott. Som vanligt alltså.

IMG_3074

Precis som förra gången hade vi obeskrivligt tur med vädret.

IMG_3075

Idylliskt.

IMG_3076

Camilla gjorde premiär, hennes söner också. Och Ulrika och Mathias var också med för första gången.

IMG_3079

Yngste deltagaren var lilla Knut, inte ens en månad gammal. Hans mamma närmast i bild. Själv låg han och sov i skuggan. Man får göra det när man är så liten.

IMG_3082

Mirjam och Isak firade båda sina första nationaldagar.

IMG_3083

Efter-maten-luren den bästa är?

IMG_3084

Sen väntade vi med spänning på…

IMG_3087

… paraden!

IMG_3089

Kul för både stora och små. Fast kanske mest för små.

IMG_3091

Pampigt.

IMG_3092

Många hade följt med ända från torget.

IMG_3094

När den högtidliga delen av dagen var avklarad gjorde Jonas, Jonas, Elin och jag säsongspremiär på discgolfbanan. Eller ok, jag gjorde premiär. De hade alla spelat några gånger.

IMG_3097

Superhärligt var det, även om det gick sådär.

IMG_3102

Hål 10.

IMG_3108

Se sån stil hon har!

Snapchatvideon från dagen.

IMG_3112

Dagen avslutades med hemmagjord pizza och iste på balkongen. Fantastiskt avslut på ett fantastiskt sommarlov.

2 reaktioner på ”Mitt sommarlov

  1. Ping: Det mest händelserika året nånsin | Hannas historia

  2. Ping: Äntligen sommar! | Hannas historia

Kommentera

