Antons dag

Nästan lika förväntansfull som jag var inför min egen möhippa var jag inför Antons svensexa. Jag ville så gärna att det skulle bli bra, och jag visste ju dessutom att det skulle komma långväga gäster, något jag förstod att Anton skulle bli väldigt glad över. Vilket han också blev. Sen var jag såklart lite gruvsam också, eftersom jag vet att min då blivande make har en tendens att bli väldigt ”sjuk” dagen efter sådana här tillställningar. Men men…

img_4078

Vid tillfället för svensexan bodde vi i Sjöbotten. Jag stod och plockade ur diskmaskinen, Anton låg i soffan i vardagsrummet och såg reprisen av matchen när Leksand vann mot Mora med 6-0 och gick vidare till kvalet till SHL, när det plötsligt ringde på dörren. Och in stormade Stefan, Erik, Lillebror, David, Patrik och Jonas.

img_4079

Jag fick en fin packlista att följa, Anton fick ett ”men packa lite badgrejer och ett ombyte”. Och så bar det iväg…

img_4081

Första anhalten: Flygplatsen! Där hämtades de två stockholmarna och jag mötte upp för att lämna över en nyckel. De skulle nämligen sova i vår lägenhet i stan tillsammans med den blivande brudgummen. Men det visste såklart inte han om.

img_4083

Resten av dagen fick jag såklart inte delta i mer än genom rapporter och bilder från David. Första anhalten var att Anton fick flyga ett litet plan runt Boliden, medan resten av gänget satt och njöt i solen. De hade liiiite bättre väder än vad jag fick. Faktiskt tror jag det var en av sommarens varmaste dagar.

img_4085

Sedan åkte de vidare till Davids svärfar där de fick testa en liten grävmaskin.

img_4086

Efter grillunch på Holmforsgården åkte de vidare till Vitberget där de fick testa skjuta pilbåge. (Inte alls grabbiga aktiviteter, nejdå…)

img_4088

Pga värmen blev det sen ett dopp i älven. Eller ”kanalen” som stockholms-Niklas envisades med att säga.

img_4090

Dagen avslutades med pizza, öl och bastu på Skekraft.

img_4091

Ser väldigt mysigt ut.

Eller det här var den officiella avslutningen. Den riktiga avslutningen var tydligen på vår balkong där det dracks (och spilldes lite) whiskey och stockholmarna somnade sen i soffan och tog sig inte till de bäddar jag under dagen gjort iordning till dem. Men frukosten jag inhandlat blev iaf uppskattad.

img_4098

Den här bilden la Magnus upp på Instagram, och jag tyckte det var en riktigt fin sammanfattning av dagen. En dag som jag vet att Anton uppskattade lika mycket som jag uppskattade min. Tänk ändå vilka fantastiska vänner vi har!

2 reaktioner på ”Antons dag

  1. Ping: Det mest händelserika året nånsin | Hannas historia

  2. Ping: Som i ett töcken – och ändå inte | Hannas historia

Kommentera

