Morgonfix och avspärrning

Det började som en helt vanlig dag. Jag hade sovit helt okej under natten. Jag vaknade, duschade och åt frukost. Klockan nio hade jag tid hos frissan. Anton skjutsade ner mig. Och när jag gick in där, då började overklighetskänslan. Hände det här verkligen?! Skulle vi verkligen gifta oss? Jag vet inte hur många gånger ja sa det under dagen, och jag vidhåller. Hela dagen kändes overklig. Som att det hände någon annan. Samtidigt hade jag hört sååååå många gånger att man verkligen måste försöka njuta, för man gör det ju bara en gång. Förhoppningsvis.

img_1224

Kläderna redo för den stora dagen.

img_4510

Hysterisk? Kanske lite. Men samtidigt väldigt peppad.

img_4517

Efter min första frissaboknings-debacle (dåligt tajmad graviditet) lyckades jag hitta Jenny på Torsten som skulle fixa min frisyr. Och det kändes bra med henne, vi klickade som direkt. Hon tittade på mina inspirationsbilder, hjälpte mig beställa rätt sorts löshår och var allmänt bra att ha att göra med. Jag har faktiskt klippt mig hos henne ända sen dess. På den stora dagen bjöd hon på druvor, cider och godis. Chokladkakan och hallonen bjöd min toasmadame/wingwoman på.

img_4522

Alltså Eli. Hon och min sminkös kusin-Sofia såg ut att ha det väldigt skönt i schamponeringsstolarna, som dessutom är massagestolar.

Samtidigt som vi hade det mysigt hos frissan var brudgummen och hans toastmaster/wingman upptagna med annat. De åkte till Jula och bytte nån lampa, på Systemet och köpte Minttu och gick en sväng på Ica Maxi. Säkert mest för att hålla brudgummens tankar på annat håll.

foto-2016-08-27-09-48-42

Jenny lockade och lockade.

foto-2016-08-27-10-00-35

Frisyr nästan klar…

emmj8062

… bara spännet kvar.

img_4525

Sen var det Sofias tur att börja sitt jobb. Eli passade också på att fixa sig, med hjälp av alla speglar på stället.

foto-2016-08-27-10-53-17

Man ser alltid så intelligent ut när man blir sminkad…

foto-2016-08-27-11-03-42

Nästan klar…

img_4527

Färdig! Jag blev sååå nöjd. Kände mig jättefin, utan att vara för sminkad och fixad, utan bara lagom.

img_4529

Det skulle såklart förevigas.

img_4531

Från alla vinklar.

img_4533

Nästa steg på agendan var att inta vårt hotellrum. Där hälsades vi välkommen av bubbel och ett jättefint fruktfat.

img_4534

Mmm…

img_4539

David och Anton var nu färdiga på Solbacken och hade köpt lunch åt oss. David och Sara hade också bokat rum på samma hotell hela helgen, och de joinade oss i vad som blev vår bröllopslunch. Bara timmar kvar nu…

img_4537

Jag har ungefär en miljard bilder på mig själv från den här dagen på min mobil. Men jag kunde bara inte låta bli. Jag var så himla nöjd. Och glad. Och uppspelt. Och lite nervös. Men mest glad.

När vi satt och åt såg vi att polisen hade spärrat av delar av stadsparken. Vi hade eventuellt tänkt köpa lunch på Matfesten, men kände att det skulle bli svårt med logistiken, dessutom gjorde vädret att det inte var så mysigt att vistas utomhus alls. Stormen vi blivit varnade om kom, men regnet var inte värst. Det var blåsten.

foto-2016-08-27-12-57-19

Med viss assistans från wingwoman och brudgum (en sån här klänning tar man som sagt inte på sig själv) blev jag klädd och fick på mig alla smycken, och så bar det iväg. Foto: Eli

foto-2016-08-27-12-57-23

Anton, han klädde sig själv han. Minsann. Foto: Eli

axis8568

Jag älskar den här bilden som Eli tog. Ett ögonblick från vår bröllopsdag, fångat i tiden. Kanske inte den stiligaste bilden på oss den här dagen, men en av de mest spontana. Foto: Eli

img_4540

Vi hade stämt träff med fotografen i Hallen, där toastmastrarna la sista händerna vid sina planer.

img_4544

Där fanns vår dekoratör och hennes assistent på plats. Några vissna blommor skulle bytas ut och de sista dekorationerna sättas på plats. Även brudgummens far med fru var där för att sätta upp ett collage med bilder på oss som de knåpat ihop (syns längst ner i lokalen). Det visade sig vara en av flera överraskningar vi skulle få av det gänget den här dagen.

img_4548

Och jag fotade mig själv. Igen. Kunde tydligen inte låta bli.

2 reaktioner på ”Morgonfix och avspärrning

  1. Ping: Det mest händelserika året nånsin | Hannas historia

  2. Ping: Hjärtan, ballonger och ostkrokar | Hannas historia

Kommentera

