Grattis!

Jag har en väldigt tydlig minnesbild från ett bröllop jag var på 2009 (Helena & Per, ifall nån är intresserad). Det är när brudparet gjort den obligatoriska kyssen på kyrktrappan och den nyblivna frun säger ”Man har sett andra göra det här så många gånger, det känns jättekonstigt att det är jag som står här nu”. Och så kände jag precis hela dagen. Jag tänkte faktiskt också på det när vi stod där på kyrktrappan. Där stod vi, hand i hand. Jag och Anton. Lagligt sammanvigda. Äkta makar. Och våra familjer och vänner stod runt om oss, hurrade och blåste bubblor (som mest blåste bort pga kraftiga vindbyar). Men ändå. Overkligt. Häftigt. Och jättekul att ha såhär pass förevigat.

hanna_anton_brollop_043

Men gratulationerna började såklart redan inne i kyrkan. Med kramar och pussar och t.o.m. tårar hos vissa. Foto: Ola

hanna_anton_brollop_268

Tror aldrig så många lett mot mig på samma dag. Foto: Ola

hanna_anton_brollop_273

Inte bara vi fick kramar, moster Ulla kramade om en glad mamma också. Foto: Ola

hanna_anton_brollop_296

Mirjam ser förväntansfull ut. Lovisa mer blasé. Svårt att imponera på vår guddotter. ;) Foto: Ola

hanna_anton_brollop_276

Sååå himla fin bild på min kusin Veronica och hennes Andreas. Foto: Ola

hanna_anton_brollop_278

Svärfar Rune ser ut att prata med nån. Men det gör han mest hela tiden så… ;) Foto: Ola

hanna_anton_brollop_288

När vi kramat alla ville präst-Tobbe tacka och säga hejdå (syns i bakgrunden) och samtidigt passade Eli på att säga nåt väldigt viktigt till David. Ingen av dem minns vad, men hon ser väldigt bestämt ut. Foto: Ola

hanna_anton_brollop_289

Sen var det dags att ta emot folkets jubel. Foto: Ola

hanna_anton_brollop_298

Jonas fortsatte filma och alla andra blåste bubblor. Som sagt som mest blåste bort. Foto: Ola

brollop_dsc_1241

Tror vi spanar efter bubblorna. Foto: Ulrika

dsc_1224

Toastmastrarna stod bra till och lyckades nog träffa oss med några bubblor. Foto: Ulrika

hanna_anton_brollop_050

Men inte många nådde ändå fram. Foto: Ola

hanna_anton_brollop_048

Trots det ser jag ut att vilja ducka undan. Foto: Ola

hanna_anton_brollop_047

Gratulanter i långa rader. Foto: Ola

hanna_anton_brollop_290

Såhär roligt tyckte jag och Eli att det var. Foto: Ola

hanna_anton_brollop_054

När det blåsts bubblor och hurrats för brudparet så skulle det såklart pussas… Foto: Ola

dsc_1237

… pussas och fotas… Foto: Ulrika

hanna_anton_brollop_295

… och pussas lite till. Foto: Ola

img_4639

Bonus-svämor Maude sa nån vecka efter bröllopet: ”Man har sett många brudpar på kyrktrappor, men få har sett så genuin lyckliga ut som ni gjorde.” och jag kan bara hålla med. Jag älskar den här bilden som Lina tagit. Man riktigt ser hur överlyckliga vi är. Såhär kände jag mig hela dagen. Foto: Lina

hanna_anton_brollop_297

Efter allt pussande ville svärmor Maggan ha en bild och klev helt sonika fram och fotade oss. Foto: Ola

hanna_anton_brollop_284

Sen var det dags för gästerna att säga hejdå eftersom vi och våra familjer skulle fotas. Foto: Ola

Familjefotograferingen kommer i ett annat inlägg (här). Men sen var det dags för oss att lämna stället. Och vem annars skulle vi kunna åka med än Miss Morris? Pappa körde.

hanna_anton_brollop_055

Foto: Ola

hanna_anton_brollop_320

Foto: Ola

2 reaktioner på ”Grattis!

  1. Ping: Det mest händelserika året nånsin | Hannas historia

  2. Ping: Som i ett töcken – och ändå inte | Hannas historia

Kommentera

