Årets jullista

För två år sedan bjöd jag er på mitt livs julgranar, och ifjol på en jullista. Eftersom jag har dålig fantasi blir det även i år en jullista, fast lite annars. Den kommer härifrån.

Vad är det bästa med julen?
Tiden innan, advent. Med själva julen brukar ju det bästa vara extra lediga dagar, men i år får vi ju knappt några alls. Och att umgås med familjen, såklart. Och all den goda maten.
Hur skulle din drömjul se ut?
Ganska precis som de gör nu faktiskt.
Vilka tre saker önskar du att få mest av allt i julklapp i år?
Jag har faktiskt inte önskat mig nåt alls. Men en ny rygg skulle ju tas emot med tacksamhet.
Vad är roligast, att ge eller få julklappar?
Jag gillar att komma på bra presenter och se folk uppskatta det jag köpt. Men det är såklart rätt kul att få grejer också.
julen-2008-017
Vilka är dina 5 favoriter bland alla julkalendrar som visats hittills?

Min vana trogen minns jag bäst de senaste som varit. Jag gillade verkligen Tjuvarnas jul, barna Hedenhös och Tusen år till julafton. Årets är också supermysig. Och en jag verkligen gillat från förr är Julens hjältar från 1999.

Vilka är dina favoriter bland alla andra julfilmer?
Jag har alltid gillat Ett päron till farsa firar jul, även om det är väldigt länge sen jag såg den nu. Medan du sov är en av mina favoriter alla kategorier. Love actually såklart, och The Holiday.

Vad lyssnar du helst på vid jul? Någon favoritjullåt?
Koppågen. Alltid. Och Weeping Willows julskiva.
img_0007
Vad äter du mest av på julbordet?
Gravad lax och julskinka.
Vad dricker du helst till julmaten?
Julmust.

Vad är ett måste på godisbordet på julafton?
Rocky road. Och annat med choklad.
img_0008
När börjar du julpynta samt klä granen?
Första advent-helgen eller 1 december, det som kommer först. Eftersom jag alltid hävdar att vår gran är en adventsgran och inte en julgran så brukar den dyka upp i dom krokarna också, kanske lite efter. I år kläddes den mellan första och andra advent.

Vilka färger har du mest av till jul?
Vi har väldigt mycket rött i lägenheten året om, så det brukar inte förändras nämnvärt.

Ser du på Kalle Anka varje jul?
Ja, och dricker mammas julaftonsaft.
Ser du på Karl-Bertil Jonsson varje jul?
Inte alltid. Men jag gillar den verkligen.
julen-2008-025
En reaktion på ”Årets jullista

  1. Ping: Det mest händelserika året nånsin | Hannas historia

Kommentera

