Med önskan om en fridefull jul

I år när jag har varit sjuk har jag läst och hört och tagit till mig en del klokskap. En av mina favoriter är helt klart att när livet ”hamnar på undantag” om det så må vara av en sjukdom, oväntad händelse, långvarig kris eller annat otrevligt så är det okej att inte orka med. Det är okej att inte göra allt som man ”brukar” eller ”ska”. Det är okej att inte ha välstädat hemma eller att för första gången sen man flyttade hemifrån inte ha bakat lussebullar till advent. Det är okej att tacka nej till saker man känner kommer att ta mer energi än det ger. Och det är okej att inte orka göra ett särskilt julkort till bloggen som man brukar. Men helt utan julhälsning blir ni ändå inte, kära lyssnare. Jag tog en liten genväg och scannade helt enkelt in det julkort vi skickat till närmsta familj och vänner. Ett kort jag faktiskt är väldigt nöjd med.

julkort

2016 var ett häftigt och händelserikt år. Jag är tacksam för att just du varit en del av mitt liv (och min blogg) och delat glada och ledsna stunder med mig. Nu ser jag fram emot ett 2017 som jag hoppas kommer att bjuda på mer skratt än tårar och fler glada än ledsna minnen. Det bästa har inte hänt än!

Jag önskar dig och de omkring sig en fridfull julhelg med en massa julsånger, glögg, julskinka, pepparkakor och lugn och ro.

Kommentera

