Det mest händelserika året nånsin

Rubriken kanske låter överdriven, och jag skulle nog ha förtydligat att 2016 varit mitt mest händelserika år nånsin. För det har det. Under dessa tolv månader har jag alltså gift mig med allt vad det innebär, blivit moster och gudmor, tagit (två) examen, gjort en drömresa och köpt hus. Till och med bloggen har haft ett händelserikt år då besöksantalet återigen stigit och jag blivit erbjuden sponsring (!). Och då nämner jag bara sånt som är bloggvänligt och positivt. Jag har ju dessutom varit sjukskriven i tre av dessa tolv månader och varit med om andra tråkiga saker som gjort att jag absolut aldrig skulle vilja göra om det här året, även om det positiva överväger det negativa.

I mina vanliga årssammanfattningar brukar jag dela upp inlägget utifrån när jag publicerade dom, men eftersom allt det ovanstående gjort att bloggen laggat rätt hårt så kommer jag i år att dela upp inläggen utifrån när saker faktiskt hände istället, typ iaf. Vilket innebär att det här inlägget kommer att uppdateras eftersom jag bli klar med att berätta för er om mitt händelserika år. Så utan närmare förklaring bjuder jag här på min årssammanfattning över året 2016.

Januari
Året började med att jag sammanfattade mina mål och bjöd på nya. Jag bjöd på ett frukostrecept, berättade om min andra kandidatexamen och hur min pluggvår skulle se ut. Tillsammans med Jonas blåste jag bubblor och han hade dessutom fått äran att fota oss inför vårt stora avslöjande. I min resegenomgång hade vi hunnit till den blöta delen av Costa Rica-resan, och här hemma gick jag till en av mina favoritplatser.

DSC_6779

 

Februari
I februari bjöd jag på smakprov från min och Linnéas C-uppsats, berättade om den varma delen av Costa Rica-resan, visade vackra dörrar, gick igenom läget, bjöd på  krönikan om när jag chockade världen, beskrev en fantastiskt färgglad föreläsning och visade årets obligatoriska vackra besök.

IMG_9950

 

Mars
I mars filosoferade jag om hur det viktiga i livet kan rymmas i en cirkel. Jag bjöd på krönikan om när jag blev omkörd på vägen hem och visade bilder från årets parad och årets kalla bad. Jag berättade om när mammapanelen hjälpte mig att välja brudklänning, om den fantastiska vårvintern i två delar, om en helg bland yogisar och när vi firade Ungerns nationaldag. I reseberättelserna hade vi hunnit till den gången när jag helt spontant reste till  USA för att vara caddie på ett VM och spela kubb.

IMG_0841

 

April
I april berättade jag om årets skidresa, om när jag höll ett över 10 år gammalt löfte, om årets färgglada helg och filosoferade om den viktiga skillnaden mellan empati och sympati. Jag bjöd på en genomgång av årets hockeysäsong, match för match. Och jag berättade om en roadtrip jag och syrran gjort genom landet där de kör på fel sida vägen och om hur resan avslutades med att jag inte gick på skräckfilmsfestival men besökte Harry Potter – vilket faktiskt innebar att jag berättat om alla resor jag gjort (dittills) och kunde summera dom år för år.

IMG_1133

 

Maj
Slutet av april och början av maj tillbringade jag först med klanen i Stockholm där jag lyssnade på en mäktig röst och sen i England där jag äntligen fick träffa min lilla systerdotter. Jag fick ett ärofyllt uppdrag där det blev en del överblivet och jag blev utsedd till bäst utklädd när jag och mina kollegor skrämde varandra. Under hela månaden deltog jag dessutom i en bloggutmaning för att eventuellt få tillbaka glädjen i bloggandet. Bland annat berättade jag om en av mina ovanor, vad tio låtar betyder för mig, visade en bild på mina gummistövlar och min nystädade garderob.

IMG_2412

 

Juni
Juni var en väldigt händelserik månad som började med att jag tog min efterlängtade socionomexamen och hade sommarlov – en hel dag. Direkt därefter började jag jobba och följde mina kollegor för att titta på ett mäktigt vatten. Vi besökte saloonen och sen blev jag ordentligt hippad. Vi hade finbesök som skulle fotograferas. Vi firade midsommar och sen blev jag och Anton officiellt gudföräldrar.
P1030249

 

Juli
I juli hade vi vår egen version av semester vilket innebar att vi bodde i Sjöbotten. Vi gick på ett annorlunda bröllop och Anton blev kidnappad.

img_4079

 

Augusti
Ju närmare den stora dagen kom – desto mer handlade all ledig (och icke-ledig) tid om bröllopet. Och jag har valt att berätta väldigt detaljerat om det här på bloggen. Eller vad sägs om ett inlägg om vardera planering, ceremonin, tankar inför, dan före dan, festlokalen, morgonfix, brandtrappan, fotoresultatet, vigseln, gästerna, gratulationerna, familjerna, middagen, talen, fotobåset, taggen, överraskningen, dagen efter, presenterna och hur det gick att återvända till vardagen.

hanna_anton_brollop_195

 

September
Nästan hela september gick åt till vår bröllopsresa, den drömresa som tog oss till Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, San Fransisco och via Highway 1 tillbaka Las Vegas.

p1040141

 

Oktober-november
Alltså seriöst så hände ju bara en sak de här två månaderna. Nåt jag berättat om i två inlägg. Och ja, så köpte vi ju (äntligen) ett hus.

img_5581

 

December
I december kom, som alla tidigare år, min favoritperiod på året. Jag bjöd på en jullista, vi firade jul och nyår. Och sen var det helt plötsligt 2017.

img_6206

Kommentera

