Fotobås och vimmel

Som jag skrev här ville jag verkligen ha bilder på alla gäster. Både för att kunna skicka ut, men även för att ha kvar. Hur kul är det inte att kunna kolla på alla fantastiska människor som förgyllde vår dag? Jag framkallade även dubletter på många bilder och har klistrat in ett gäng i gästboken.

Sen är det ju alltid roligare att ha lite roliga bilder. Så förutom att ställa upp en kamera och hänga upp ett lakan till bakgrund så utrustade vi vårt ”photo booth” (bra svenk översättning? fotobås kanske) men lite rekvisita att använda bäst gästerna ville. Och det ville dom!

p1030331

Först ut i fotobåset var två av mina ”kustiner” med respektive: Sofia, Henrik, Siri och Robin.

p1030334

Mina ”småkusiner” på mammas sida var också snabbt ut: Victor, Carin, Veronica och Andreas var såhär fina.

p1030333

Även ”kustinernas” föräldrar Ann och Ulf gjorde succé i båset…

p1030342

… och den tredje ”kustinen” med sin Sanna.

brollop_dsc_1293

När vi åkte runt i Miss Morris och gästerna gick tipsrunda och fotade sig gick som sagt snälla Ulrika runt och fotade lite vimmel också. Och hon lyckades fota de jag visste skulle vara lite skeptiska mot att ställa sig i båset, som svärfar med fru.

p1030339

Lillebror ser som så… vän ut. Och stilig, i sin bröllopskostym minsann!

brollop_dsc_1255

Min faster Edit och hennes Bert.

p1030340

Madde och Lillebror.

brollop_dsc_1308

Sara och Stefan, så stiliga.

p1030346

Jessica, Punte och lille Knut, en av fyra bebisar som var bjudna. Tänka sig att han passar i mustasch, så liten han är.

brollop_dsc_1258

Antons bonyssyster och -svägerska Annie och Lina.

brollop_dsc_1262

Farbror Torbjörn och Ragnhild.

brollop_dsc_1285

Moster Ulla och Anders.

brollop_dsc_1287

Jörgen och Tea.

dsc_1271

Morbror Göran och Birgitta.

p1030350

Tre fjärdedelar av klanen fick lite hjälp med bubblor, visst blev det fint?!

p1030390

Jag hade föberett kameran och ställt in en timer, men tyvärr visade det sig att den slog ifrån och gick in i ”normal-läge” så fort kameran slogs av. Så folk fick be någon fota, eller så tog de en selfie. Som Magnus här. Han ser som så fundersam ut… *skrattande gubbe*

p1030439

Men till slut bad de nog om hjälp och några av våra långväga gäster fastande på bild. Anton jobbade med Niklas och Magnus i Stockholm, och de tog med sig Jessica och Julia för att fira vårt bröllop. Den tredje stockholmaren vi bjudit är musiker och hade inte tid att komma minsann. Som att en konsert är viktigare än oss alltså? ;)

p1030358

Det här är också en väldigt rolig form av selfie av Åsa och Jonas, måste jag säga.

p1030355

Lina och Fajje.

p1030351

Anton lyckades med konststycket att inte fastna på en enda bild. Jag är lite mer av en linslus än så…

p1030353

… och blev dessutom ombedd att vara med i några konstellationer. Inte kunde vi missa tillfället att ta en klanbild inte!

p1030432

Eller en bild med hela härliga tjejgänget. Josse, Erika, Emma, jag, Annelie, Irre och Elin. Känns nästan obegripligt att vi känt varandra i 20 år. 20!!!

p1030421

Ulrika och Lina ville också ha med mig på en bild.

p1030400

Även det andra Stockholmssällkapet ville ha med mig.

p1030403

”Fina brudar” som Carin skrev när hon la ut den här på Facebook.

p1030413

Jimmy och Elin ser väldigt glada ut över att få gå på bröllop.

p1030412

Lars lite mer skeptisk. Men jag gillar som hur han matchat cowboyhatten med hårdrocktecknet. Typ. :)

p1030365

Jag måste säga att det var fantastiskt kul att kolla på alla bilderna dagen efter. Det togs en del fantastiska konstellationer, och den här konstellationen gjorde till och med ett försök att hoppa i bilden. Gick sådär…

p1030366

Jag vet inte… Men himla söta är dom!

p1030392

En del av gästerna blev också väldigt nöjda med sina bilder och bad att få dom digitalt för att kunna framkalla själva. Som Markus och Irre. Jättekul att folk vill minnas vårt bröllop på det sättet. :)

p1030448

Kul att Camilla och Jonas har samma leende, fast ett är fejk. :D

p1030449

Jonas, Jonas, Patrik och Jimmy rymdes nästan i ramen. Nästan.

p1030424

Patrik ser inte sådär jättenöjd ut…

p1030404

Emma och Erik var i partymode minsann.

p1030410

Precis som Micke, Lars och Elin.

p1030414

En av de sötaste bilderna från kvällen stod Irre och Jonas för.

p1030415

Lite John Cleese över den här.

p1030418

Tre fina tjejer som alla bokat frissatider och var superfina i håret.

p1030406

Den här bilder är bara hur rolig som helst. Jag har ingen aning om varför David håller i delar av stolen som gått sönder, eller varför han ser så förvånad ut. Men himla söta var dom!

p1030372

När jag sammanställde bilderna så var det några som dök upp lite oftare än andra. Min familj hade till exempel lyckats fastna i alla möjliga varianter.

p1030461

Och till och med ensamma.

p1030459

V. :-D

p1030456

Sen tog vi såklart en fin familjebild också.

p1030368

Och Erika, Carl och Lovisa (i pyjamas, då är man verkligen bekväm på en fest!).

p1030426

Vissa fick vi tvinga att ställa upp sig för att bli förevigade, som Jens och Cissi. Superstiliga!

p1030381

Men svärmor Maggan och hennes Rune ställde upp helt frivilligt.

p1030454

Pappa fick också med sig två av sina syskon på en gruppbild.

hanna_anton_brollop_270

Antons yngsta bonusbror Joan tog inga bilder frivilligt, men Ola lyckades fånga honom utanför kyrkan.

hanna_anton_brollop_279

Samma med hans storebror Jimi.

hanna_anton_brollop_280

Och Antons bonusbror Ted. Vad är det med bonusbröder och kameraskygghet?! Antons bonussvåger Adam jobbade under vigseln och kom lite sent till festen, så han är faktiskt en av få vi inte har någon bild på alls. Ändå bra jobbat med tanke på att vi hade drygt 80 gäster!

dsc_1335

Ulrika ville också ta en klanbild och jag slås av hur fina och färgglada de andra var. Jämfört med mig liksom. Fast det har ju sin förklaring.

dsc_1323

Och det här kan eventuellt vara den roligaste klanbild som tagits (hittills?). VAD gör vi liksom?! Vad tittar Åsa på? Vad skrattar Elin år? Och har Eli gett upp på oss andra? Många frågor väcks…

p1030465

Klockan var som sagt strax före tre när de sista gick, och några av oss ville absolut ta en sista bild.

p1030466

Och den allra, allra sista bilden på kameran lyckades bruden vara med på. En väldigt nöjd och trött brud.

Om någon vill jag ska ta bort nån bild eller nåt namn eller så är det såklart bara att säga till.

3 reaktioner på ”Fotobås och vimmel

  1. Ping: Det mest händelserika året nånsin | Hannas historia

  2. Ping: Kyrkan full | Hannas historia

  3. Ping: Presenter | Hannas historia

Kommentera

