Hjärtan, ballonger och ostkrokar

Ursprungligen hade vi bestämt oss för att inte boka hotell utan sova hemma på vår bröllopsnatt. Det kändes onödigt med tanke på att vi knappt skulle hinna vara där. Men ju mer vi började planera så insåg vi att 1) det skulle vara skönt att ha någonstans att hålla till mellan frissan och fotograferingen, någonstans att äta lunch och byta om 2) det skulle kännas som tråkigt att ”bara” vakna upp hemma och alltså få en vanlig morgon efter en sån speciell dag. Så vi bokade bröllopspaketet vilket innebar en svit, lite lyx (godis och bubbel) när vi kom dit och sen utcheckning. Sen var det även väldigt skönt att kunna gå från bröllopsfesten till sängen, utan att måsta beställa och vänta på taxi och passera gå, så att säga.

img_4600

När vi kom ”hem” till hotellet kring tresnåret så möttes vi av en liten överraskning.

img_4601

Det visade sig att de fantastiska klan-tjejerna köpt lite godsaker de tänkte att vi skulle kunna behöva (lägg särskilt märke till Resorben).

img_4598

De hade även dekorerat sängen, så pass att vi hittade små hjärtpaljetter i kläderna flera dagar efteråt.

img_4605

Jag lovar att det här är den fulaste bilden som togs av mig den här dagen, och den fulaste jag någonsin kommer att publicera här på bloggen. Men såhär såg jag alltså ut när jag trasslat mig ur alla hårnålar, allt löshår, smink och klänning (med små, små, klädda knappar).

img_4635

Anton hade det återigen lättare. Kanske tur, med tanke på att hans knapphålsblomma här symboliserar ungefär hur han kände sig.

img_4646

Och såhär ren och fin var min klänning när vi kom till hotellet. Inga fläckar som syntes, men inuti… aj aj aj…

img_4645

I bröllopspaketet ingick även frukost på rummet.

img_4636

Man fick beställa om man ville ha nåt särskilt, men jag sa att de fick ta lite av varje. Så det gjorde de.

img_4638

Både lite varmt och lite kallt fick vi. Mycket smaskigt.

img_4643

Min make var dock inte så sugen på frukost…

img_4642

Utan jag fick äta själv och njöt sen av ett bad i bubbelpoolen…

img_4649

… och orsakade en mindre översvämning på rummet. Nåja, tydligen var det inte första gången det hände.

img_4650

Innan vi skulle bege oss till lokalen och stöka ihop vaknade han dock till så pass att vi kunde få våra morgongåvor.

2 reaktioner på ”Hjärtan, ballonger och ostkrokar

  1. Ping: Det mest händelserika året nånsin | Hannas historia

  2. Ping: Dagen efter dagen B | Hannas historia

Kommentera

