Utemat på blankis

Det jag saknade allra mest under min sjukdomstid (förutom att kunna knyta skorna och sådär) var mitt sociala umgänge. Inget ont om Anton och Egon, men jag träffar dom varje dag och ibland är det skönt att få prata med andra människor också. Därför känns det så himla skönt att kunna göra saker utan att tänka på om ryggen kommer att klara det, om jag har tid att ”vila ikapp” hur ont jag kommer att få etc etc.

Ingredienser för en härlig söndag:
1 eld
4 vuxna vänner
1 för det mesta glad ettåring
Korv, pinnbröd och tillbehör i önskade mängder
Bland väl

Tyvärr fick vi ett mer oönskat inslag, nämligen halka. Tror aldrig jag varit med om att folk halkar när de ska gå mellan bänken och grillringen tidigare. Dessutom var det lite kallare än vi trott, det blåste rätt bra. Men jag klagar inte!

dsc_0145

Mirjam och Jonas väntar på att elden ska bli grillvänlig.

dsc_0151

Anton och Elin likaså. Det känns förresten bra att jag inte riskerar att tappa bort honom.

dsc_0154

Eld. Vacker. Sagolik. Varm.

dsc_0153

Men Mirjam blev less på att vänta och hon och Åsa tog en liten promenad upp i skogen.

dsc_0188

Äntligen dags för lite lunch! Den här bilden blev förresten mitt bidrag till Fotosöndag eftersom temat var ”matlagning”.

dsc_0157

Efter lunchen skulle det åkas lite i backen. Tyvärr var det ju stenhårt. Eller, det gjorde ju att man kunde åka långt. Men det var nog inte jättelätt att bromsa. Själv försöker jag inte ens. Vill verkligen inte riskera nåt.

dsc_0163

Åsa tittar på.

dsc_0173

Eli och Mirjam åkte ändå en liten bit ner. Fast upp såg härligare ut.

dsc_0160

Sen tog dom en liten promenad. Mirjam har inte gjort sig nån brådska att börja gå, men nu vet hon helt plötsligt inget roligare.

dsc_0177

Fina, fina Mirjam.

dsc_0175

Men när mamma Åsa tog bobben och åkte utan henne (för att kolla om det gick bromsa i den hårda backen) då var ingenting roligt längre. Så då packade vi ihop och gick hem.

Kommentera

