Färgglatt och halkigt

Läser: Mest artiklar om barn som upplevt våld inom familjen och metodböcker om kritisk realistisk analys. Borde verkligen ta mig för att läsa något ”privat” men har inte riktigt haft orken just nu.

Tänker på: Den kommande flytten såklart. Uppsatsen. Var jag sätter fötterna för att inte halka ihjäl mig på den förrädiska isen.

De flesta dagarna går jag en timme. Men inte om jag har hemmaplugg dag eller det är helgdag med få planer. Då blir det två timmar. Och såhär vacker var morgonpromenaden igår. I den fantastiska kyrkan där det här hände.

De flesta dagarna går jag en timme. Men inte om jag har hemmapluggdag eller det är helgdag med få planer. Då blir det två timmar. Och såhär vacker var morgonpromenaden igår. Kunde såklart inte låta bli att fota den fantastiska kyrkan där det här hände.

Äter: Jag är inne i en sopp- och smothieperiod. Men i helgen lyckades jag äntligen (efter tre försök) göra riktiga engelska scones precis som de smakar i England (minus russinen då). Supergott blev det!

img_6679

Dricker: (<— ny kategori) Te i obscena mängder. Det är lite lustigt, på sommarhalvåret kanske jag dricker max tre–fyra små koppar te till förmiddagsfikat, men nu på vintern snittar jag nog en liter per dag. Minst. :)

Lyssnar på: Podcaster. Såklart. Försöker varva alla true crime-podcaster med lite politik och har förutom den här favoriten stora förhoppningar på den omgjorda EU-podden. Än så länge får Bendjelloul tummen upp.

Tittar på: Vi har precis avslutat Twin Peaks med ett ”hm?” som avslutande känsla. Jag är väl inte jätteirriterad eftersom jag var förberedd på att slutet var aningens märkligt. Men jag tycker faktiskt att man kan se det som ett avslut om man vill. Och konstaterar samtidigt att inget kan vara värre än slutet i Lost. Första 7 avsnittet av Twin Peaks var förresten fantastiska, sen sjönk det allt eftersom. Men tre av fem popcorn får serien allt som allt.

Planerar: Flytten! Packandet och rensandet.

Ser fram emot: Flytten!

Ser inte fram emot: Flytten.

Lär mig: Fortfarande nya saker varje dag jag jobbar. Vilket alltså är 2,5 dagar/vecka. Sen lär jag mig saker när jag pluggar också, men inte lika konkreta. I veckan har jag till exempel fått göra en omprövning av öppenvård och själv fått stå för det beslutet. Idag (ungefär en timme efter det här publiceras) ska jag delta i ett avslutsmötet på psykiatrin. Nya saker hela tiden alltså.

Gillar: Veckan vi är inne i nu vilket alltså är Skellefteås egen pridevecka. Jag och Eli var med och invigde hela alltet i kyrkan i måndags. Väldigt fint och stämningsfullt även om vi konstaterade att det kanske var dumt att vi satt så långt fram eftersom vi hade dålig koll på när man ska stå och sitta. Gudskelov visade det sig att vi hade en präst framför oss, så vi litade på att han gjorde rätt.

img_6696 img_6699

Gillar inte: Folk som motsätter sig idén med en pridevecka och måste trycka ”arg gubbe” på Facebook så fort en nyhet om pride publiceras. Det är ju på grund av er sånt här behövs!

Är inte kärleken fantastisk ändå? All sorts kärlek!

Är inte kärleken fantastisk ändå? All sorts kärlek! <3

Kommentera

